Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití počítače v mateřské škole
Název práce v češtině: Využití počítače v mateřské škole
Název v anglickém jazyce: Use of computers in kindergarten
Klíčová slova: učitelka, dítě, rodiče, vzdělávání, mateřská škola, počítač, vzdělávací programy, výchovně vzdělávací programy
Klíčová slova anglicky: teacher, child, parents, education, kindergarten, computer, education programs, educational programme
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Vedoucí / školitel: Ing. Irena Fialová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.01.2012
Datum zadání: 01.10.2015
Datum a čas obhajoby: 18.01.2016 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:02.12.2015
Datum proběhlé obhajoby: 18.01.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (předšk. ped.) (OSZD005PP)
Oponenti: Ing. Petra Tobolářová
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá tématem využití počítače v mateřské škole. Teoretická část popisuje hru v předškolním věku dítěte, představuje vybrané počítačové programy, popisuje pozitiva i negativa používání počítače, také pravidla, časové rozpětí, technické, organizační a psychosociální podmínky pro využívání počítače dětmi. Opírá se také o rámcově vzdělávací program jako východisko pro plánování činností na počítači. V praktické části se práce zabývá výzkumným šetřením názoru rodičů na výchovně vzdělávací proces prostřednictvím počítače v mateřské škole a srovnává výsledky výzkumu s výsledky podobných absolventských prací.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis focuses on utilisation of PC in nurseries. The theoretical part describes children's games in pre-school age, presents a variety of PC games, and describes positives and negatives of PC usage, as well as the rules, time span, technical, organisational and psychosocial conditions of PC using by children. It also mentions the framework education programme being the base for PC activities planning. The content of the practical part is a survey amongst children's parents of their opinion about educational process including PC as educational tool and it compare the results with the results of similar graduate works.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK