Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Miera rozpoznávania maskulinných a femininných znakov u detí predškolského veku, na základe kresby
Název práce v jazyce práce (slovenština): Miera rozpoznávania maskulinných a femininných znakov u detí predškolského veku, na základe kresby
Název práce v češtině: Míra rozpoznávání maskulinních a femininních znaků u dětí v předškolním věku na základě kresby
Název v anglickém jazyce: Recognition rate of masculine and femine characteristics in pre-school children based on drawning
Klíčová slova: maskulinita, femininita, gender, genderová identita, genderové schémy, rigidita, flexibilita, predškolský vek, deti, kresba
Klíčová slova anglicky: masculinity, femininity, gender, gender identity, gender scheme, rigidity, flexibility, pre-school age, children, drawning
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.01.2016
Datum zadání: 26.01.2016
Datum a čas obhajoby: 20.09.2017 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 20.09.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Hlavným cieľom tejto práce je zisťovanie vizuálnych hraníc medzi maskulinnými a feminnými znakmi u detí predškolského veku. Metóda výskumu bude založená na kresbe mužskej a ženskej postavy získanej od detí vo veku 3-7 rokov, ktorá bude predkladaná deťom v materskej škole.Predpokladaný rozsah súboru je 20 detí. Záver výskumu by mal priniesť informácie o tom, kam až rozlišovacia schopnosť medzi týmito znakmi u detí predškolského veku siaha.
Seznam odborné literatury
Biernat, M. (1991). Gender stereotypes and the relationship between masculinity and femininity: A developmental analysis. Journal of Personality and Social Psychology, 61(3), 351.
Bem, S. L. (1981). Gender schema theory: A cognitive account of sex typing. Psychological review, 88(4), 354.
Signorella, M. L., Bigler, R. S., & Liben, L. S. (1993). Developmental Differences in Children′ s Gender Schemata about Others: A Meta-analytic Review. Developmental Review, 13(2), 147-183.
Martin, C. L. (1993). New Directions for Investigating Children′ s Gender Knowledge. Developmental Review, 13(2), 184-204.
Bem, S. L. (1989). Genital knowledge and gender constancy in preschool children. Child development, 649-662.
Flannery, K. A., & Watson, M. W. (1995). Sex differences and gender-role differences in children's drawings. Studies in Art Education, 114-122.
Thomson, P. (Ed.). (2009). Doing visual research with children and young people. Routledge.
Předběžná náplň práce
Bakalárska práca sa zaoberá mierou rozpoznávania maskulinných a femininných znakov u detí predškolského veku, na základe kresby. V teoretickej časti sú systematicky predstavené poznatky o genderovom vývoji a vývoji detskej kresby. Praktická časť je tvorená kvalitatívnym výskumom, ktorý skúma, či sú deti predškolského veku schopné rozlišovania maskulinných a femininných znakov a v akej miere. Pre zisťovanie tejto skutočnosti boli využité kresby detí vo veku 3-6 rokov, ktoré boli následne predkladané deťom v materskej škole. Ako metódu dotazovania som zvolila pološtrukturovaný rozhovor. Výsledky ukázali, že rozlišovacia schopnosť sa s pribúdajúcim vekom detí zvyšuje.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with recognition rate of masculine and femine characteristics in pre-school children based on drawning. In the theoretical part are systematically presented findings of gender development and development of children drawning. Practical part presents qualitative research that explores, that pre-school children are able to recognition masculine and femine characteristic and in which recognition rate. To determine this I used drawnings from children 3-6 years old, which were submited to pre-school children. The main method of my research was semistructured interview. The results demonstrate that recognition rate is raising with higher age of children.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK