Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Příprava žáků s odlišným mateřským jazykem na vstup do základní školy
Název práce v češtině: Příprava žáků s odlišným mateřským jazykem na vstup do základní školy
Název v anglickém jazyce: Preparation of classmatess with different mother language to elementary school
Klíčová slova: odlišný mateřský jazyk, integrace, základní vzdělávání
Klíčová slova anglicky: different mother language, integration,elementary school( education )
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.12.2015
Datum zadání: 21.12.2015
Datum a čas obhajoby: 15.01.2018 16:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:02.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 15.01.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Na základě literární rešerše teoretické zmapování problému a vymezení základní terminologie.Praktická část bude vycházet z osobní zkušenosti s řešenou problematikou. Výstupem práce bude návrh konkrétních podpůrných opatření pro děti s OMJ.
Seznam odborné literatury
Průcha, J. , Multikulturní výchova, Triton, Praha, 2006, ISBN 80- 7254- 866- 2
Cílková, E. , Náměty na multikulturní výchovu, Portál, Praha, 2007, ISBN 978- 80-7367-2385-6
Morgensternová, M. , Interkulturní psychologie, Karolinum, Praha, 2007, ISBN 978-80-246-1361-1
Moree, Než začneme s multikulturní výchovou, Člověk v tísni, o.p.s. , Praha, ISBN 978-80-86961-61-3
Hrubá, J. , Čeština pro děti cizinců, MSD, spol. s.r.o., Brno, 2004, ISBN 80-86633-15-2
Gjurová, N. , Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky, Portál, Praha, 2011, ISBN 978-80-7367-837-1
Hronová, K. , Čeština pro cizince- Ahoj, jak se máš?, Didakta Praha, Praha, 2011, ISBN 978-80-904740-2-4
Předběžná náplň práce
1. Teoretická část - literární rešerše, zmapování problému a vymezení základní terminologie.
Popis aktuální situace ve vybraném školském zařízení, rozvoj jazykových kompetencí dětí s OMJ. Specifika přípravy těchto dětí na vstup do základní školy.

2. Pratická část - pozorování vybraných dětí. Vytvoření kazuistik.

3. Návrh podpůrných opatření pro vybrané děti.

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Theoretical part - a literature review, charting the problem and define the terminology.
A description of the current situation in selected school facilities, development of language skills of children with OMC. Specifics of preparing these children for elementary school.

The practical part - Observation of selected children. Creating case studies.

Design incentive measures for selected children.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK