Příprava žáků s odlišným mateřským jazykem na vstup do základní školy
Název práce v češtině: | Příprava žáků s odlišným mateřským jazykem na vstup do základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Preparation of classmatess with different mother language to elementary school |
Klíčová slova: | odlišný mateřský jazyk, integrace, základní vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | different mother language, integration,elementary school( education ) |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 21.12.2015 |
Datum zadání: | 21.12.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 15.01.2018 16:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.12.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.01.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Na základě literární rešerše teoretické zmapování problému a vymezení základní terminologie.Praktická část bude vycházet z osobní zkušenosti s řešenou problematikou. Výstupem práce bude návrh konkrétních podpůrných opatření pro děti s OMJ.
|
Seznam odborné literatury |
Průcha, J. , Multikulturní výchova, Triton, Praha, 2006, ISBN 80- 7254- 866- 2
Cílková, E. , Náměty na multikulturní výchovu, Portál, Praha, 2007, ISBN 978- 80-7367-2385-6 Morgensternová, M. , Interkulturní psychologie, Karolinum, Praha, 2007, ISBN 978-80-246-1361-1 Moree, Než začneme s multikulturní výchovou, Člověk v tísni, o.p.s. , Praha, ISBN 978-80-86961-61-3 Hrubá, J. , Čeština pro děti cizinců, MSD, spol. s.r.o., Brno, 2004, ISBN 80-86633-15-2 Gjurová, N. , Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky, Portál, Praha, 2011, ISBN 978-80-7367-837-1 Hronová, K. , Čeština pro cizince- Ahoj, jak se máš?, Didakta Praha, Praha, 2011, ISBN 978-80-904740-2-4 |
Předběžná náplň práce |
1. Teoretická část - literární rešerše, zmapování problému a vymezení základní terminologie.
Popis aktuální situace ve vybraném školském zařízení, rozvoj jazykových kompetencí dětí s OMJ. Specifika přípravy těchto dětí na vstup do základní školy. 2. Pratická část - pozorování vybraných dětí. Vytvoření kazuistik. 3. Návrh podpůrných opatření pro vybrané děti. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Theoretical part - a literature review, charting the problem and define the terminology.
A description of the current situation in selected school facilities, development of language skills of children with OMC. Specifics of preparing these children for elementary school. The practical part - Observation of selected children. Creating case studies. Design incentive measures for selected children. |