Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití školní zahrady ZŠ Hostýnská pro výuku přírodopisu
Název práce v češtině: Využití školní zahrady ZŠ Hostýnská pro výuku přírodopisu
Název v anglickém jazyce: Using school garden to teach biology in ZŠ Hostýnská school
Klíčová slova: ZŠ Hostýnská, školní zahrada, přírodní učebna, floristický průzkum, Malešice, klíčové kompetence, pracovní list, přírodopis
Klíčová slova anglicky: Hostýnská school, school ground, school garden, floristic investigation, Malešice, key competences, work sheet, biology
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.10.2015
Datum zadání: 01.10.2015
Datum a čas obhajoby: 23.05.2016 08:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:31.03.2016
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Petr Novotný, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Student se seznámí s doporučeními k psaní DP na webových stránkách PedF UK (opatření děkana k psaní závěrečných prací), také na http://CEVV-uk-pedf.blog.cz, včetně toho, jak má vypadat struktura práce.

Student bude jednou měsíčně informovat vedoucího práce o postupu výzkumu.
Seznam odborné literatury
Burešová a kol. Učíme se v zahradě. CHaloupky, 2007.
Křivánková Školní zahrada jako učebna. Chaloupky, 2012.
GRÜNDLER, Elisabeth C. a SCHÄFER, Norbert. Dětská hřiště a zahrady v přírodním stylu. Význam, plánování, realizace. Ministerstvo životního prostředí. 2010. 1. vyd. 85s. ISBN 987-80-7212-523-4.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2010, 148 s. Nahlížet - nacházet. ISBN 9788086307954.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina a Jana HAVLOVÁ. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Praha: Raabe, 2014, 124 s. ISBN 978-80-7496-166-3.
BAUERŠÍMOVÁ, S. Závěrečná zpráva celorepublikového průzkumu Stav školních zahrad při základních školách v České republice. [online] Kněžice: Chaloupky o. p. s., 2007 [Citace 05.01.2011]. Dostupné na: <http://www.ekovychova.cz/eko/includes/priloha397.doc>.
BROOKES, J. Nová zahrada. Překlad Helena Kholová. Praha : Ottovo nakladatelství, 2003. ISBN 80-7181-770-8
BUREŠOVÁ, K. et. al. Učíme se v zahradě. Kněžice : Chaloupky o. p. s., 2007. ISBN neuvedeno.
BUREŠOVÁ, K. et. al. Hurá z lavic do přírody... Kněžice : Chaloupky o. p. s., 1992. ISBN neuvedeno.
FRANĚK, M. Děti potřebují pro svoji hru přirozené venkovní prostředí. Psychologie dnes,2001. č. 4. s. 14-15. ISSN 1212-9607.
FRANĚK, M. Vliv kontaktu s přírodním prostředím na lidskou psychiku. In Člověk + příroda = udržitelnost? Texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti. Praha : Zelený kruh v rámci projektu APEL, 2009. s. 8-15. ISBN 978-80-903968-5-2.
GAMERITH, W. Prvky přírodní zahrady In Přírodní zahrada. Překlad Radomil Hradil. České Budějovice : EUPRI, Svaz Pro-bio, Gengel o.s.p., 2001.
HEISSENBERGER, J., RITSCHEL, K. Zahrada pro děti. In Přírodní zahrada. Překlad Radomil Hradil. České Budějovice : EUPRI, Svaz Pro-bio, Gengel o.s.p., 2001.
JANČAŘÍKOVÁ, K. Ekolístky – Metodické listy Svatojánské koleje. 1. vydání. Praha : Vyšší odborná škola pedagogická Svatý Jan pod Skalou, 2004. ISBN 80-239-3024-9.
JANČAŘÍKOVÁ, K. Vrba naslouchá, vrba vypráví : Střípky z ekonaratologie. Fragmenta Ioannea Environmentalica, 6, 2007, str. 53 -68.
MORkES, F. Z historie školních zahrad. In BUREŠOVÁ, K. Učíme se v zahradě. Kněžice : Chaloupky o. p. s., 2007. s. 21-34. ISBN neuvedeno.
REZKOVÁ, Z. Zahradní terapie [on-line]. Příspěvek In Zahrada pro radost. [Citace 09.02.2011]. Dostupné na: <http://www.zahradaproradost.cz/perma/zahrterapie.htm>.
SOCHOR, J. Problematika budování školních zahrad z pohledu ředitele ZŠ Vyškov, Letní Pole. In BUREŠOVÁ, K. Učíme se v zahradě. Kněžice: Chaloupky o. p. s., 2007. ISBN neuvedeno.

Odborné články na danou problematiku.
Předběžná náplň práce
Cíle práce: Zmapovat přírodní podmínky na školním pozemku ZŠ Hostýnská. Zhodnotit využitelnost pro výuku přírodopisu. Navrhnout obohacení školní zahrady o nové prvky pro výuku.
Předpokládaná struktura práce

1. Úvod
2. Teoretická část - Školní a ekologické zahrady obecně
2.1 ...
2.2
3. ZŠ Hostýnská - floristický průzkum
4. Využití školní zahrady ZŠ Hostýnská pro výuku biologie
5. Diskuse
6. Závěr
7. Seznam použité literatury
8. Přílohy
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Goals: Investigate environmental features on school garden of ZŠ Hostýnská. Evalue posibilites of using the school ground for teaching biology. Recommend possible improvment for teaching biology.
1. Introduction
2. School gardens in general
2.1 ...
2.2
3. ZŠ Hostýnská - floristic monitoring
4. Using school garden for teaching English
5. Discusssion
6. Conclusion
7. Literature
8. Apendix
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK