Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Aktivity podporující spolupráci rodiny s předškolními institucemi na Praze 7
Název práce v češtině: Aktivity podporující spolupráci rodiny s předškolními institucemi na Praze 7
Název v anglickém jazyce: Activities supporting cooperation families with preschool institutions in Prague 7
Klíčová slova: spolupráce, rodina, rodiče, rodinná výchova, předškolní instituce, předškolní vzdělávání, mateřská škola, učitelka mateřské školy, dítě předškolního věku, komunikace
Klíčová slova anglicky: Cooperation, family, parents, a familyeducation, preschoolinstitucion, preschooleducation, nurseryschool, teacherofnurseryschool, preschoolchild, comunication
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.12.2015
Datum zadání: 29.11.2016
Datum a čas obhajoby: 22.05.2017 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:27.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc.
 
 
 
Konzultanti: doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce se studentka zaměří na témata: předškolní výchova v rodině, výchovné styly, předškolní vzdělávání v mateřské škole a možné způsoby a formy vzájemné efektivní spolupráce mateřských škol i dalších institucí zabývajících se výchovou a péčí předškolních dětí s důrazem na jejich význam v průběhu adapačního procesu, ale i v průběhu celé docházky dítěte.

Empirická část se zaměří na zjištění konkrétních příkladů jednotlivých forem vzájemné spolupráce mateřské školy a rodiny. Vyhodnotí nejčastější a méně obvyklé formy spolupráce mateřských škol a dalších předškolních institucí s rodinou. Jednotlivé formy spolupráce budou analyzovány s ohledem na jejich efektivitu a zařazení v průběhu školního roku.
Seznam odborné literatury
FEŘTEK, Tomáš. Rodiče vítáni. Praha: Yinachi, 2012. ISBN 978-80-904-7352-2
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál 2009
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha : Portál, 2005.
CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007.
KOČKOVÁ, Marie. Spolupráce školy s rodiči. 1. vyd. Praha: SPN, 1985.
KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha : Portál, 2003.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Praha: Avicenum. 1989.
KRÁLÍKOVÁ, Marie. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. 1. vyd. Praha: SPN, 1985.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada 20006.
KROPÁČKOVÁ, Jana. Fomy spolupráce mateřské školy s rodičovskou veřejností. Poradce ředitely mateřské školy. Praha, 2011.
RABUŠICOVÁ, M., ŠEĎOVÁ, K., TRNKOVÁ, K., ČIHÁČEK, V. Škola a/versus rodina. Brno: MU 2004.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP 2004.
TŮMOVÁ, Marta. Faktory ovlivňující adaptaci dítěte na zahájení školní docházky. 1991,
VALIŠOVÁ, Alena; KASÍKOVÁ, Hana. Pedagogika pro učitele. 2. roz. a akt. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psycholgie. Praha : Portál 2000.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se věnuje spolupráci předškolních institucí s rodinami.Konkrétně pojednává o jednotlivých formách jejich vzájemné a efektivní spolupráce. Teoretická část se zaměřuje na témata výchovy dítěte v rodině, výchovné styly, výchovu a vzdělávání v mateřské škole. Dále jsou analyzovány různé možnosti forem komunikace a spolupráce předškolních institucí a rodin.Empirická část je založena na zjištění konkrétních možností podob a forem vzájemné spolupráce mateřských škol a rodin na Praze 7 a následné realizaci jedné z forem netradiční spolupráce s rodinou ve vybrané předškolní instituci.Cílem bakalářské práce je analýza forem vzájemné spolupráce mezi předškolními institucemi a rodinami a dále její přínos pro dítě předškolního věku.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The Bachelor’s thesis focuses on cooperation between preschool institutions and families. It covers various forms of cooperation. The theoretical part is focused on child upbringing in its family, upbringing styles and education in preschool institutions. Furthermore, the thesis analyses various kinds of possible form of communication and cooperation of preschool institutions and families. The empirical part is based on finding possible ways of mutual liaison between preschool institutions and families in Prague 7, following a realization one of them. The main Bachelor’s thesis purpose is to analyze liaison between preschool institutions and families, as well as investigate its contribution for child’s development.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK