Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifika romské populace zpracovaná metodami a technikami dramatické výchovy
Název práce v češtině: Specifika romské populace zpracovaná metodami a technikami dramatické výchovy
Název v anglickém jazyce: Specific of Roma Population worked out through the means of Drama in Education
Klíčová slova: dramatická výchova, strukturované drama, multikulturní výchova, romská populace, kultura a historie Romů, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, mladší školní věk
Klíčová slova anglicky: drama in education, structured drama, multicultural education, Roma population, culture and history of the Roma population, The Framework Educational Program for Basic Education, primary school children
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radmila Svobodová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.11.2015
Datum zadání: 28.11.2015
Datum a čas obhajoby: 24.05.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. Mgr. Radek Marušák
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce:
Přiblížit dětem 1. stupně historii a kulturu Romů metodami dramatické výchovy.

Postup při realizaci:
1) Studium historie, kultury, jazyka a odlišností Romů.
2) Studium odborné literatury.
3) Formulace výzkumných otázek, respektive hypotéz pro praktickou část diplomové práce.
4) Tvorba výukového celku, zaměřeného na historii, kulturu, hodnoty, odlišnosti a jazyk Romů, a příslušnou současnou legislativu.
5) Výběr konkrétních škol a tříd, kde bude realizována praktická část diplomové práce.
6) Realizace praktické části.
7) Evaluace realizace praktické části.
8) Vyhodnocení výzkumných otázek, respektive hypotéz.


Seznam odborné literatury
Seznam odborné literatury:

Clark, Jim a kol...............................................................................Lekce pro život Brno, 2008

Hancock,I...............................................................................My, romský národ, Bratislava 2005

Horvátová, A.............................................................….O velké ramě a jiné příběhy, Signeta, Praha 2003

Jařabová, Z. a kol..................................................................Černobílý život, Gallery, Praha 2000

Machková,E...........................................................................Jak se učí dramatická výchova AMU Praha 2007

Miro, V......................................................................................Špalíček romských miniatur, CPSD 2008

Saxtonová,J a Morganová,N..........................................................................Vyučování dramatu STD Praha 2001

Ulrychová,I............................................................................................Drama a příběh, AMU Praha 2007

Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá tématem multikulturní výchovy zpracovaným metodami a technikami dramatické výchovy. Teoretická část pojednává o dramatické výchově, jejích cílech, metodách a technikách a jejím zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Dále o romské populaci a tím, co je pro ní specifické, multikulturní výchově, jejích cílech a zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části se pomocí strukturovaného dramatu snažím přiblížit žákům mladšího školního věku historii, kulturu, hodnoty a způsob života romské populace, která je v České republice ovlivněna asimilační politikou minulého století. Touto lekcí dramatické výchovy zaměřené na poznávání specifik Romů se snažím předcházet nebo ovlivnit předsudky. Tuto národnostní menšinu jsem zvolila proto, že je v České republice největší a váže se k ní asi nejvíce předsudků.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis focuses on the topic of multicultural education based on elaborated methods and techniques of drama in education. The theoretical part deals with the drama in education, its objectives, methods and techniques, and its inclusion in The Framework Educational Program for Basic Education (FEP), then on the Roma population and its specifics, multicultural education, its goals and its inclusion in the FEP. Through structured drama techniques in the practical part I try to explain school children the history, culture, values and way of life of the Roma population reflected by assimilation policy of the Czech Republic of the last century. Via this drama in education lessons focused on learning the specifics of the Roma population, I make an effort to prevent or influence prejudices. I have chosen to focus on this ethnic minority as it is the largest ethnic group in the Czech Republic and it is exposed to probably most significant racial prejudice.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK