Dovednost spolupráce u dětí předškolního věku
Název práce v češtině: | Dovednost spolupráce u dětí předškolního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Cooperation skils of pre-school children |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jan Voda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 21.11.2015 |
Datum zadání: | 21.11.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 29.05.2018 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (předšk. ped.) (OSZD005PP) |
Oponenti: | PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude rozdělena do TŘÍ částí. V teoretické části diplomantka provede důkladnou rešerši a kompilaci z odborných zdrojů ve vztahu k ústřednímu tématu práce: spolupráce dětí ve věku 3 - 6 let. Východiskem budou poznatky z vývojové psychologie. Předmětem analytické části bude metanalaýza dílčích výsledků studentských seminárních prací "Od JÁ k MY" zadaných v rámci kurzu Pedagogický výzkum a metodologie v akademickém roce 2015/16. Seminární práce poskytne diplomantce školitel pod podmínkou dodržení veškerých etických zásad vědecké práce (anonymizace, citace). K této podmínce se studentka zavázala. Tato metaanalýza poslouží jako předvýzkum pro vlastní šetření diplomantky v třetí části práce. Empirická část práce se tedy zaměří na ověření těch aspektů spolupráce dětí v předškolním věku, které indikoval předvýzkum. Autorka provede s použitím rigorózních vědeckých metod (videozáznamy dětí při řešení problémových situací) ověření vybraných fenoménů spolupráce, analyzuje cca 3-5 videonahrávek. V závěru práce diplomantka zobecní poznatky o dovednosti spolupráce dětí předškolního věku a uvede, před jaké didaktické výzvy tyto skutečnosti učitelky v mateřských školách staví. |
Seznam odborné literatury |
KOŤÁTKOVÁ, S.: Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 184 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0852-3.
KRUPOVÁ, L.: Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku. Diplomová práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ D.: Vývojová psychologie. 3. vyd. Praha: Grada, 1998. MERTIN, V., GILLNEROVÁ, I.: Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2010. PRŮCHA, J., KOŤÁTKOVÁ S.: Předškolní pedagogika. Praha: Portál, 2013 ŠULOVÁ, L.: Raný psychický vývoj dítěte. Praha: Karolinum, 2010. VÁGNEROVÁ, M.: Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2012. |