Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dovednost spolupráce u dětí předškolního věku
Název práce v češtině: Dovednost spolupráce u dětí předškolního věku
Název v anglickém jazyce: Cooperation skils of pre-school children
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.11.2015
Datum zadání: 21.11.2015
Datum a čas obhajoby: 29.05.2018 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 29.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (předšk. ped.) (OSZD005PP)
Oponenti: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude rozdělena do TŘÍ částí. V teoretické části diplomantka provede důkladnou rešerši a kompilaci z odborných zdrojů ve vztahu k ústřednímu tématu práce: spolupráce dětí ve věku 3 - 6 let. Východiskem budou poznatky z vývojové psychologie. Předmětem analytické části bude metanalaýza dílčích výsledků studentských seminárních prací "Od JÁ k MY" zadaných v rámci kurzu Pedagogický výzkum a metodologie v akademickém roce 2015/16. Seminární práce poskytne diplomantce školitel pod podmínkou dodržení veškerých etických zásad vědecké práce (anonymizace, citace). K této podmínce se studentka zavázala. Tato metaanalýza poslouží jako předvýzkum pro vlastní šetření diplomantky v třetí části práce. Empirická část práce se tedy zaměří na ověření těch aspektů spolupráce dětí v předškolním věku, které indikoval předvýzkum. Autorka provede s použitím rigorózních vědeckých metod (videozáznamy dětí při řešení problémových situací) ověření vybraných fenoménů spolupráce, analyzuje cca 3-5 videonahrávek. V závěru práce diplomantka zobecní poznatky o dovednosti spolupráce dětí předškolního věku a uvede, před jaké didaktické výzvy tyto skutečnosti učitelky v mateřských školách staví.
Seznam odborné literatury
KOŤÁTKOVÁ, S.: Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 184 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0852-3.
KRUPOVÁ, L.: Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku. Diplomová práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ D.: Vývojová psychologie. 3. vyd. Praha: Grada, 1998.
MERTIN, V., GILLNEROVÁ, I.: Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2010.
PRŮCHA, J., KOŤÁTKOVÁ S.: Předškolní pedagogika. Praha: Portál, 2013
ŠULOVÁ, L.: Raný psychický vývoj dítěte. Praha: Karolinum, 2010.
VÁGNEROVÁ, M.: Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2012.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK