Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Činitelé ovlivňující pracovní výkon pedagogických pracovníků středních škol v Příbrami
Název práce v češtině: Činitelé ovlivňující pracovní výkon pedagogických pracovníků středních škol v Příbrami
Název v anglickém jazyce: Factors affecting performance of teaching staff of secondary schools in Pribram
Klíčová slova: personální práce, pedagogický pracovník, pracovní výkon, řízení pracovního výkonu, činitelé ovlivňující pracovní výkonnost
Klíčová slova anglicky: HR work, teaching staff, work performance, performance management, factors affecting job performance
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.08.2015
Datum zadání: 28.08.2015
Datum a čas obhajoby: 19.05.2016 12:30
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:12.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN)
Oponenti: RNDr. Zuzana Matušková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce je zaměřena na vybrané problémy řízení pracovního výkonu ve vzdělávacích organizacích. Cílem práce je zjistit a popsat, jaké faktory ovlivňují pracovní výkon pedagogických pracovníků ve Středočeském kraji.

Práce bude zpracována v souladu s Opatřením děkanky č. 8/2015, vč. příslušné přílohy.
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení pracovního výkonu v podnikové praxi: cesta k efektivitě a výkonnosti. 1. vyd. Praha: Fragment, 2011, 400 s. Management (Fragment). ISBN 978-80-253-1198-1.
BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. 1. vyd. Praha: Management Press, 1998, 559 s. ISBN 80-85943-57-3.
DĚDINA J., CEJTHAMR V., Management a organizační chování. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 340 s. ISBN neuvedeno
DUDA, Jiří. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Ostrava: Key Publishing, 2008, 128 s. Management (Key Publishing). ISBN 978-80-87071-89-2.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6.
GIBSON, Rowan. Nový obraz budoucnosti. 3. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 261 s. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-159-1.
SKALKOVÁ, Jarmila. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu: Vysokoškolská učebnice pro studenty filozofických a pedagogických fakult. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983, 204 s. Učebnice pro vysoké školy.
KÁRNÍKOVÁ, Jitka. Kapitoly z obecné pedagogiky. Praha: Supro, 1969, 283 s.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 215 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 4., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2010, 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3.
MAYEROVÁ, Marie a Jiří RŮŽIČKA. Psychologie v hospodářské praxi. 4. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2008, 236 s. ISBN 978-80-7043-614-1.
POL, Milan. Škola v proměnách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 194 s. ISBN 978-80-210-4499-9.
PROVAZNÍK, Vladimír. Psychologie pro ekonomy. 1. vyd. Praha: Grada, 1997, 230 s. ISBN 80-7169-434-7.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 978-80-7367-647-6.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2005, 481 s. ISBN 80-7367-047-x.
STÝBLO, Jiří. Management současný a budoucí. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2008, 186 s. ISBN 978-80-86946-67-2.
ŠIKÝŘ, Martin, David BOROVEC a Irena LHOTKOVÁ. Personalistika v řízení školy. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 199 s. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-901-2.
TRUNDA, Jiří a Kamil BŘÍZA. Řízení školy ve znalostní společnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, 88 s. Školský management. ISBN 978-80-7290-541-6.
TURECKIOVÁ, Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 172 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0405-6.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. 1. vyd. Brno: Paido, 2004, 192 s. ISBN 80-7315-082-4.
VEBER, Jaromír. Management: základy, prosperita, globalizace. 1. vyd. (dotisk) Praha: Management Press, 2005, 700 s. ISBN 80-7261-029-5.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Dostupné z http://www.msmt.cz/dokumenty/skolsky-zakon [cit. 2015-06-12]
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. Dostupné z http://www.msmt.cz/dokumenty/zakon-o-pedagogickych-pracovnicich [cit. 2015-06-12]
Vyhláška č. 263 /2007, kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo svazkem. Dostupné http://www.msmt.cz/dokumenty/vyhlaska-c-263-2007-sb-kterou-se-stanovi-pracovni-rad-pro-zamestnance-skol-a-skolskych-zarizeni-zrizenych-ministerstvem-skolstvi-mladeze-a-telovychovy-krajem-obci-nebo-dobrovolnym-svazkem-obci [cit.2015-06-26]
Předběžná náplň práce
Diplomová práce popisuje a analyzuje činitele ovlivňující pracovní výkon. Zabývá se základními pojmy z oblasti řízení pracovního výkonu. Popsány jsou zvláště pojmy výkon práce, pracovní výkonnost, řízení pracovního výkonu a činitele ovlivňující pracovní výkon. Je vyjasněn rozdíl mezi osobními předpoklady k pracovnímu výkonu související přímo s pracovníkem a vnějšími činiteli, které pracovník nemůže sám ovlivnit. Práce je blíže zaměřena na rovinu procesu a prostředí, vyplývající ze života organizace. Tyto činitele jsou v práci ověřeny dotazníkovým šetřením na středních školách v Příbrami. Výzkumné šetření je provedeno kvantitativním způsobem s využitím dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo koncipováno tak, že umožnilo srovnání s analýzou současných definic pracovního výkonu a pracovní výkonnosti. V implementaci výzkumného šetření byly porovnány vlivy jednotlivých skupin činitelů ovlivňující pracovní výkon pedagogických pracovníků středních škol v Příbrami. Výzkumným šetřením byla potvrzena analýza současných definic pracovního výkonu a pracovní výkonnosti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis describes and analyses the factors influences the working performance. It deals with the basic terms from the management area about the working performance. Mainly the terms work performance, work efficiency, working performance management are described, also the factors influencing the working efficiency are described. It clarifies the difference between the personal assumptions for the working performance relating directly with the worker and external factors, which cannot be influenced by the worker. Thesis is closely aimed at the process and setting which emerges from the organisation running. These factors are verified by the research done at the secondary school in Pribram. The research is executed by quantitative method with the usage of questionnaires. These questionnaires were drawn up that it enabled to compare with the analysis of current definitions of the working performance and working productivity. In the implementation of the research were compared the influences of the individual groups of factors which influence the pedagogical workers´ working productivity on the secondary high schools in Pribram. The analysis of the current definitions dealing with the working performance and productivity were confirmed
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK