Na procvičování rutinních částí výuky (v jazycích slovní zásoba, v biologii terminologie nebo „poznávačky“), často nezbývá ve výuce dostatek času, protože učitelé musí obvykle hledat kompromis mezi opakováním a výkladem nové látky. Výkladu nové látky pak dávají učitelé často přednost s oprávněným argumentem, že role vyučujícího musí být zejména zpřístupnit žákům složité koncepty, nikoli řídit jejich mechanické memorování. Přitom však existují mnohé studie poukazující na výhody průběžného opakování, oproti pouhému učení se najednou přímo před testem. S rozvojem a šířením informačních technologií se však objevují nové možnosti, jak delegovat mechanické opakování studentů a žáků na doma (mimo školní vyučování), případně i pomocí správy studentských/žákovských účtů kontrolovat, zda žáci skutečně procvičují. V této práci se pokusím zodpovědět otázku, zda využití počítačových programů na procvičování látky povede u gymnaziálních studentů k lepšímu osvojení výuky oproti studentům, kteří příslušných programů ve svém studiu nevyužili.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Reviewing routine parts of school curriculum (vocabulary in languages, terminology or recognition of organisms in biology) is usually not receiving enough time in the school education, as teachers are usually forced to find compromuse between reviewing and intorducing further topics. Lecturing on further topics is usually preferred by the teachers, argumenting rightfully that the role of the teacher is primarily to make difficult parts of curriculum accessible for students, not to direct students rote learning. However, extensive evidence exists pointing to the advantages of regular reviews, as opposed to mass learning just before the test. With the development and spreading of IT technologies new possibilities arises to relegate rote learning of students out of school lecture, possibly even letting the teacher to control students‘ progress by administration of their accounts (edufor, memrise). In my thesis, I will aspire to answer whether employing software for reviewing of curriculum leads to better mastering of the curriculum if compared to students who didn’t employ the reviewing software.