Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Asistent pedagoga v inkluzivní škole jako příležitost k efektivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název práce v češtině: Asistent pedagoga v inkluzivní škole jako příležitost k efektivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název v anglickém jazyce: The teacher assistent in an inclusive school as an opportunity for the effective education of pupils with the special educational needs
Klíčová slova: inkluzívní škola|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|asistent pedagoga|kooperace|výukové strategie a metody
Klíčová slova anglicky: inclusive school|pupil with special educational needs|teacher assistent|cooperation|learning strategies and methods
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.11.2015
Datum zadání: 03.11.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.09.2017
Datum a čas obhajoby: 04.09.2019 12:30
Datum odevzdání elektronické podoby:05.08.2019
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem zkoumané problematiky je popsat situaci v oblasti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách v Jičíně a zjistit, jaká je situace v rámci jejich začlenění do třídního kolektivu. Pozornost bude věnována systému kooperace jednotlivých účastníků inkluzívního procesu s bližším zaměřením na pozici asistenta pedagoga. Výukové strategie a metody uskutečňované při vzdělávání rozmanité skupiny žáků jsou další oblastí zkoumaného zájmu.
OSNOVA:
Teoretická část:
1. Vymezení pojmů (inkluzívní škola, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, asistent pedagoga, kooperace, výukové strategie a metody)
2. Asistent pedagoga - legislativní ukotvení, kompetence
3. Kooperace v inkluzívním vzdělávání
4. Výukové strategie a metody
Empirická část:
5. Metodologie výzkumu (Cíl výzkumu: zjištění situace v oblasti začlenění žáků se SVP na ZŠ v Jičíně - mnohočetná případová studie)
6. Analýza a interpretace zjištěných dat
7. Závěr
Seznam odborné literatury
HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010, 216 s. ISBN: 978-80-247-3070-7
HOUŠKA, T., Inkluzívní škola. Praha: Česká pedagogická komora (Příbram, PB-tisk s.r.o.), 2007, 168 s.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. 2. Vyd. Praha: Portál, 2010. 152 s. ISBN: 978-80-7367-712-1
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2004. 179 s. ISBN: 80-246-0192-3
KASÍKOVÁ, H., STRAKOVÁ, J. Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011. 348 s. ISBN: 978-80-246-1911-8
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1991. 155 s. ISBN 80-7178-022-7
LEHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. 440 s. ISBN: 978-80-7367-679-7
MÁLKOVÁ, G. Umění zprostředkovaného učení. Praha: Togga, 2008. 121 s. ISBN 978-80-87258-02-6
MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. 704s. ISBN 978-80-262-0174-8
MATOUŠEK, O. Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2010. 352 s. ISBN 978-80-7367-818
ŠEVČÍČEK, R. ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0
Zákon 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK