Osobnost ředitele a jeho vliv na změnu programu střední školy
Název práce v češtině: | Osobnost ředitele a jeho vliv na změnu programu střední školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Personality of the school principal and his influence on the program changing of the secondary high school |
Klíčová slova: | střední škola, ředitel školy, osobnost ředitele školy, školní vzdělávací program, úspěšnost školy |
Klíčová slova anglicky: | secondary school, school headmaster, headmaster´s personality, school educational program, the success of the school |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jindřich Kitzberger |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 01.11.2015 |
Datum zadání: | 01.11.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 24.05.2016 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s předloženým ideovým plánem, respektován bude zejména odsouhlasený cíl práce:
Posoudit vliv osobnosti ředitele na změnu programu střední školy a zhodnotit úspěšnost transformace střední odborné školy v desetiletém období Základní otázkou bude zkoumat míru vlivu osobnosti ředitele na směřování střední školy. Na začátku sledovaného období došlo k výměně ředitele středního odborného učiliště. Budeme tedy sledovat vliv ředitele na další vývoj školy a na základě několika parametrů hodnotit jeho úspěšnost v oblasti transformace školy na současnou střední školu uměleckého zaměření. Úspěšnost bude posuzována na základě: • závěrů hodnotících zpráv kontrol ČŠI • sledování vývoje zájmu žáků o studium • výsledků prosazení změn ve struktuře studijních oborů Bakalářská práce hodlá prokázat, že osobnost manažera – ředitele školy, má zásadní vliv na progresivní vývoj školy. Základní metoda práce • kvantitativní výzkum • dotazník zaměřený na jednotlivé aspekty osobnosti manažera hodnocený například známkovací škálou (respondenty budou pedagogičtí pracovníci sledované školy) |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, M., Jak být ještě lepším manažerem. Praha: Victoria Publishing, 1995, ISBN: 80-85865-66-1.
FOLWARCZNÁ, I., Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada publishing, a.s., 2010, ISBN: 978-80-247-3067-7. HORVÁTHOVÁ, K., MANNIOVÁ, J., Úvod do školského manažmentu, AXIMA, Ivanka při Dunaji, 2008, ISBN: 978-80-969178-6-0. LHOTKOVÁ I., V. TROJAN a J. KITZBERGER. Kompetence řídících pracovníků ve školství. 1. Vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2012. 104 s. ISBN: 978-80-7357-899-2. LOJDA, J., Manažerské dovednosti. Praha: Grada Publishing, a.s. 2011, ISBN: 978-80247- 3902-1. NAKONEČNÝ, M., Sociální psychologie organizace. Praha: Grada Publishing, 2005, ISBN: 80-247-0577-X. PISOŇOVÁ, M., a kol., Školský manažment pre študijné obory učitelstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov, Univerzita Komenského v Bratislavě. ISBN: 978-80- 223-3621-5. POL, M., Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 194 s. ISBN: 978-80-210- 4499-9. SCHNEINEROVÁ, K., UHLÁŘ, K., LIŠKOVÁ, E., KOCOUREK, V., Osobnost vedoucích pracovníků. Psychologie v ekonomické praxi, 2005, ročník XL, ISSN: 0033 – 300X. VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O., Management. Teorie a praxe v informační společnosti, Management Press, 4. vydání, 2001, ISBN: 80-7261-041-4. Výroční zpráva Střední odborné školy a Středního odborného učiliště Lysá nad Labem 2007/2008. Dlouhodobý záměr Střední školy oděvního a grafického designu Lysá nad Labem, 2014 • Další relevantní zdroje Výroční zprávy Inspekční zprávy ČŠI Archivní materiály |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část
• struktura střední školy a její řízení • povinnosti, odpovědnost a činnosti ředitele střední školy • problematika tvorby a prosazení ŠVP • osobnost ředitele školy jako manažera • způsoby hodnocení školy Praktická část • vývoj školy ve sledovaném období • úspěšnost školy – dle zpráv ČŠI a dalších materiálů • analýza vývoje zájmu žáků o studium – dle VZ školy • hodnocení vlivu osobnosti ředitele – na základě dotazníkového šetření Diskuze Závěr |