Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Práce s žáky s odlišným mateřským jazykem v hodinách českého jazyka na 1. stupní ZŠ
Název práce v češtině: Práce s žáky s odlišným mateřským jazykem v hodinách českého jazyka na 1. stupní ZŠ
Název v anglickém jazyce: Work with immigrant children in teaching Czech in primary school
Klíčová slova: žák s odlišným mateřským jazykem, integrace, inkluze, žák se sociálním znevýhodněním, žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky: immigrant children, integration, inclusion, pupil with special needs
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Klára Martinovská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.10.2015
Datum zadání: 06.01.2016
Datum a čas obhajoby: 24.05.2017 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Lucie Zimová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Autorka samostatně provede rešerši odborné literatury vztahující se k tématu začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, dále pak učebnic a metodických materiálů pro učitele. Pravidelně bude konzultovat jednotlivé části práce, bude finalizován obsah a osnova práce na základě seznamu prostudované literatury. Dále bude autorka zasílat jednotlivé kapitoly práce k připomínkám vedoucí práce, poslední konzultaci může autorka využít nejpozději 14 dní před odevzdáním práce, kdy vedoucí projde celý text práce.
Seznam odborné literatury
ČANĚK, David. Národ, národnost, menšiny a rasismus. Praha: Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 1996, 96 s. ISBN 80-852-4194-3.
ČECHOVÁ, Marie a Vlastimil STYBLÍK. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2. upr. vyd., v SPN-pedag. nakl. vyd. 1. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, 264 s. ISBN 80-859-3747-6.
DOLEŽÍ, L. a kol. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (mladší školní věk). AUČCJ, 2013. ISBN 978-80-2605-587-7.
Prahová úroveň: čeština jako cizí jazyk. Praha: Univerzita Karlova, 2001. ISBN 92-871-4761-2.

HANZOVÁ, Marie a Karel KAMIŠ. Učíme se česky: jazykový kurs českého jazyka pro cizince. Praha: Pansofia, 2004, 2 sv. ISBN 80-864-9097-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
HRUBÁ, Jitka. Čeština pro děti cizinců: metodika výuky českého jazyka dětí z minoritních skupin. Brno: MSD, 2004, 65 s. ISBN 80-866-3315-2.
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea, Iva STRNADOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Cesty k inkluzi: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2012, 167 s., [4] s. obr. příl. ISBN 978-80-246-2086-2.
Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 435 s. ISBN 978-80-7367-679-7.
Etnické komunity. Vyd. 1. Praha: FHS UK, 2011, 359 s. Agora (Univerzita Karlova). ISBN 978-80-87398-13-5.

webové portály:
www.cipraha.org
www.czechkid.cz
www.deticizincu.cz
www.inkluzivniskola.cz
www.msmt.cz/socialni-programy/integrace-cizincu
www.rvp.cz
www.uprchlíci.cz
www.varianty.cz
Předběžná náplň práce
Teoretická část se skládá z poznatků z odborné literatury. Praktická část se bude skládat z mapování situace vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na českých primárních školách, rešerše dostupných materiálů pro výuku českého jazyka vhodných pro žáky s odlišným mateřským jazykem, dále realizovaného výzkumu na základních školách (mezi využitými výzkumnými metodami bude rozhovor s učiteli, pozorování.
Výzkumné otázky :
Jak probíhá výuka žáků s odlišným mateřským jazykem v hodinách českého jazyka.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part consists of the scientific literature. The practical part will consist of mapping the situation of immigrant children at Czech primary schools, research materials available for teaching the Czech language suitable for immigrant children, as well as research experience in primary schools (between by recovered research methods will talk with teachers observation.
Research questions:
How does the education of immigrant children in teaching Czech.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK