Kooperativní učení ve výuce cizího jazyka
Název práce v češtině: | Kooperativní učení ve výuce cizího jazyka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Cooperative learning in the teaching of foreign language |
Klíčová slova: | kooperativní učení, výuka cizího jazyka, primární vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | cooperative learning, foreign language teaching, primary education |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 26.10.2015 |
Datum zadání: | 26.10.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 24.05.2017 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.05.2017 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Petra Vallin, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Autorka samostatně vyhledá zahraniční literaturu vztahující se k tématu (splněno).
Po vypracování rešerše se bude konat první konzultace, zde bude mj. upřesněna osnova práce. Dále bude autorka zasílat jednotlivé kapitoly práce k připomínkám vedoucí práce (2 - 3 konzultace touto formou), poslední konzultaci může autorka využít nejpozději 14 dní před odevzdáním práce, kdy vedoucí přehlédne celý text práce. Autorka shrne zásadní poznatky odborné literatury v oblasti kooperativní výuky cizích jazyků. Zaměří se na výhody a úskalí kooperativní výuky v rámci výuky cizího jazyka a na doporučení pro podporu a efektivní využití kooperativních forem výuky v cizím jazyce. V empirické části bude diplomantka prostřednictvím pozorování výuky a rozhovorů s učiteli zjišťovat vztah učitelů ke kooperativní výuce ve výuce cizího jazyka a realitu začleňování kooperativních forem do výuky cizího jazyka v českých primárních školách. |
Seznam odborné literatury |
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2., rozš. a aktualiz. Praha: Portál, 2010, 151 s. ISBN 978-80-7367-712-1.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2011, 456 stran. ISBN 978-80-247-3357-9. KASÍKOVÁ, Hana. Učíme (se) spolupráci spoluprací: náměty - výukové materiály pro kooperaci dětí i dospělých. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2007, 181 s. LARSEN-FREEMAN, Diane a Marti ANDERSON. Techniques and principles in language teaching. 3rd ed. Oxford ; New York: Oxford University Press, 2011, xix, 252 s. ISBN 978-0-19-442360-1. CELCE-MURCIA, Marianne, Donna BRINTON a Marguerite SNOW. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. 4. National Geographic Learning. ISBN 9781111351694. DORNYEI, Zoltán a Angi MALDEREZ. GROUP DYNAMICS AND FOREIGN LANGUAGE TEACHING. Pergamon. 1997,25(1): 65-81. ALGHAMDI, Rashed a Robyn GILLIES. The Impact of Cooperative Learning in Comparison to Traditional Learning (Small Groups) on EFL Learners’ Outcomes When Learning English as a Foreign Language. Asian Social Science. 2013, 9(13). DOI: 10.5539/ass.v9n13p19. ISSN 1911-2017. Dostupné také z: http://dx.doi.org/10.5539/ass.v9n13p19 GHAITH, Ghazi. Correlates of the Implementation of the STAD Cooperative Learning Method in the English as a Foreign Language Classroom. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2010, 7(4). DOI: 10.1080/13670050408667813. ISSN 1367-0050. Dostupné také z: http://dx.doi.org/10.1080/13670050408667813 ZHANG, Yan. Cooperative Language Learning and Foreign Language Learning and Teaching. Journal of Language Teaching and Research. 2010, 1(1): 81-83. DOI: 10.4304/jltr.1.1.81-83. ISSN 1798-4769. MOHAMMAD, Amir Hoseyn a Babak MAHINPO. Kagan Cooperative Learning Model: The Bridge to Foreign Language Learning in the Third Millennium. Theory and Practice in Language Studies. 2012, 2(6): 1134-1140. DOI: 10.4304/tpls.2.6.1134-1140. ISSN 1799-2591. YOSHIDA, Hiroki, Seiji TANI, Tomoko UCHIDA, MASUI a NAKAYAMA. Effects of Online Cooperative Learning on Motivation in Learning Korean as a Foreign Language. International Journal of Information and Education Technology. 2014,4(6). DOI: 10.7763/IJIET.2014.V4.453. DUXBURY, John a Ling-ling TSAI. THE EFFECTS OF COOPERATIVE LEARNING ON FOREIGN LANGUAGE ANXIETY: A COMPARATIVE STUDY OF TAIWANESE AND AMERICAN UNIVERSITIES. International Journal of Instruction. 2010,3(1). ISSN 1694-609X. ZHOU, Mai. Cooperative Principle in Oral English Teaching. International Education Studies. 2009, 2(3). |
Předběžná náplň práce |
Autorka shrne zásadní poznatky odborné literatury v oblasti kooperativní výuky cizích jazyků. Zaměří se na výhody a úskalí kooperativní výuky v rámci výuky cizího jazyka a na doporučení pro podporu a efektivní využití kooperativních forem výuky v cizím jazyce. V empirické části bude diplomantka prostřednictvím pozorování výuky a rozhovorů s učiteli zjišťovat vztah učitelů ke kooperativní výuce ve výuce cizího jazyka a realitu začleňování kooperativních forem do výuky cizího jazyka v českých primárních školách. |