Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání
Název práce v češtině: Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Interdisciplinary relations of physics and chemistry in science education
Klíčová slova: mezipředmětové vztahy, interdisciplinární přístup, výuka fyziky, výuka chemie, mezioborová témata, luminiscence, vesmír, vznik prvků, svíčka, parafín
Klíčová slova anglicky: discipline cross-links, interdisciplinary approach, physics education, chemistry education, interdisciplinary relations, luminescence, evolution of the universe, origin of the elements, candle, paraffin
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Jan Valenta, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.11.2015
Datum zadání: 30.11.2015
Datum a čas obhajoby: 15.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2016
Datum odevzdání tištěné podoby:13.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2016
Oponenti: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) Provést rešerši odborné literatury týkající se integrace fyziky a chemie ve výuce ZŠ, resp. SŠ.
2) Na základě odborné literatury a vlastní zkušenosti autora vybrat témata a přístupy vhodné k integraci výuky fyziky a chemie.
3) Vytvořit pracovní listy pro žáky a metodické materiály pro učitele umožňující realizaci integrované výuky fyziky a chemie.
4) Ověřit vytvořené pracovní listy pro žáky a materiály pro učitele ve výuce (a při přípravě na ni).
5) Získat zpětnou vazbu z výuky a na základě ní připravené materiály upravit.
Seznam odborné literatury
Hejnová, E. (2011). Integrovaná výuka přírodovědných předmětů na základních školách v českých zemích - minulost a současnost. Scientia in educatione, 2(2), 77−90.
Janás, J. (1996/97). Mezipředmětové vazby v přírodovědných předmětech. Matematika−fyzika−informatika, 6(2), 79−81.
Janás, J. (2001). Mezipředmětové vazby fyziky s ostatními přírodovědnými předměty, matematikou a předmětem praktické činnosti na základní škole. Hradec Králové: MAFY.
Škoda, J., & P. Doulík, P. (2009). Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání. Pedagogická orientace, 19(3), 24–44.
Bílek, M. (2003). Oborové didaktiky jako interdisciplinární vědní obory a jejich vybraná pojetí (s příklady z didaktiky chemie). In: Trendy soudobé výuky didaktických disciplín na vysokých školách: Sekce III. Otázky vzájemného sepětí obecné didaktiky a didaktik jednotlivých oborů [online, http://pdf.uhk.cz/kch_old/obecna_didaktika_konference/prispevky/bilek__sekce3_obor_did.htm]
Lepil, O. (2005). Jsou projekty integrované přírodovědy cestou vývoje fyzikálního vzdělávání v 21. století? In: Projekty v teorii a praxi vyučování fyzice. Olomouc: Univerzita Palackého. 32 − 38.
MacKinnon, P. J., Hine, D., & Barnard, R. T. (2013). Interdisciplinary Science Research and Education. Higher Education Research and Development, 32(3), 407-419.
Mulder, M. (2012). Interdisciplinarity and Education: Towards Principles of Pedagogical Practice. Journal of Agricultural Education and Extension, 18(5), 437-442.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK