Analýza studijních výsledků žáků zahraničního původu ve vybraných státech Evropy
Název práce v češtině: | Analýza studijních výsledků žáků zahraničního původu ve vybraných státech Evropy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of the academic performance of pupils with immigrant background in selected European countries |
Klíčová slova: | analýza kovariance, přistěhovalecký původ, studijní výsledky, víceúrovňový lineární model, vzdělávací systém, žáci |
Klíčová slova anglicky: | analysis of covariance, immigrant background, academic achievement, multilevel linear model, education system, students |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jiří Hasman, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.12.2021 |
Datum zadání: | 22.12.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.12.2021 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2023 |
Oponenti: | Mgr. Yvona Kostelecká, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Integrace, integrační politiky a praxe Mezinárodní migrace Statistická analýza dat II případně dále: Geografie migrace, Migrace a rozvoj, Contemporary trends in migration studies (a discussion seminar) |
Předběžná náplň práce |
Práce bude hodnotit postavení žáků zahraničního původu na školách napříč vybranými státy Evropy. V jejím těžišti bude kvantitativní analýzu vycházející z obsáhlého souboru dat PISA. Práce bude mít tři hlavní cíle: 1) zjistit, jak se liší výsledky žáků domácího a zahraničního původu na školách v jednotlivých státech 2) zjistit, které faktory ovlivňují výsledky žáků na školách 3) zjistit, na základě čeho se liší postavení žáků zahraničního původu (ve srovnání se žáky domácími) mezi jednotlivými státy |