Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zobrazení a význam zvířat v renesanční portrétní tvorbě: případ hranostaj
Název práce v češtině: Zobrazení a význam zvířat v renesanční portrétní tvorbě: případ hranostaj
Název v anglickém jazyce: Depiction and Meaning of Animals in Renaissance Portraiture: The Case of the Ermine
Klíčová slova: renesance, portrétní tvorba, malířství, zvířata, zobrazování, ikonografie, symbolika, hranostaj, Vittore Carpaccio, Leonardo da Vinci
Klíčová slova anglicky: Renaissance, portraiture, painting, animals, depiction, iconography, symbols, ermine, Vittore Carpaccio, Leonardo da Vinci
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav pro dějiny umění (21-UDU)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Lubomír Konečný
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.10.2015
Datum zadání: 05.10.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.03.2016
Datum a čas obhajoby: 12.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je zobrazování a význam zvířat v evropské portrétní malbě období druhé poloviny 15. století až počátku 17. století. Cílem první části této práce je mapování portrétního umění daného období s ohledem na výskyt zvířecích druhů a následné popsání obecné symboliky jednotlivých druhů a jejich významu. Druhá část práce se soustředí na výskyt hranostaje v renesančních portrétech, podrobněji se věnuje jeho symbolice a ilustruje ji na příkladech konkrétních uměleckých děl. Teoretickými východisky práce bude dobový kontext umělecké produkce v Evropě a její ikonografie s důrazem na humanistické tendence.
Seznam odborné literatury
CAMPBELL Lorne: Renaissance Portraits: European Portrait-painting in the 14th, 15th and 16th Centuries, Yale University Press, 1990
COHEN Simona: Animals as Disguised Symbol in Renaissance Art, Boston, 2008
FUDGE Erica: Renaissance Beasts: Of Animals, Humans, and Other Wonderful Creatures, Urbana: University of Illinois Press, 2003
KALOF Linda, RESL Brigitte: A Cultural History of Animals in the Renaissance, Oxford, 2007
PANOFSKY Erwin: Studies in iconology: humanistic themes in the art of the renaissance, New York, 1939
POLLOCK Mary Sanders, RAINWATER Catherine: Figuring Animals: Essays on Animal Images in Art, Literature, Philosophy, and Popular Culture, New York, 2005
POPE-HENNESSY John: The portrait in the Renaissance, London, 1966
RABER Karen: Animals bodies, Renaissance cultre, Haney Foundation series, 2013
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK