Hry pro vzdělávací program tanečního oboru základní umělecké školy
Název práce v češtině: | Hry pro vzdělávací program tanečního oboru základní umělecké školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Plays for educational programme of Basic Artistic School dancing branch. |
Klíčová slova: | hra, hudba, taneční výchova, pohybová výchova, výuka |
Klíčová slova anglicky: | play, music, dancing lessons, gymnastics, education |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Gymnastika (51-600200) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Viléma Novotná |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 30.09.2015 |
Datum zadání: | 30.09.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 09.05.2017 12:30 |
Místo konání obhajoby: | FTVS UK, José Martího 31, Praha 6, UD0-2, D024, Seminární místnost katedry gymnastiky |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.03.2017 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 31.03.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.05.2017 |
Oponenti: | Mgr. Lucie Kalkusová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
studium a rešerše literatury; charakteristiky tance, problematika pojmu "hra", hlavní znaky tanečních her, způsob ovlivňování jednotlivých komponent hudebně-pohybové výchovy |
Seznam odborné literatury |
• PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN 978-80-7367-887-6.
• KULHÁNKOVÁ, Eva. Písničky a říkadla s tancem: náměty pro pohybovou výchovu dětí od 3 do 10 let. Vydání páté. Praha: Portál, 2015, 143 stran. ISBN 978-80-262-0994-2. • KULHÁNKOVÁ, Eva. Taneční hry s písničkami. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013, 151 s. ISBN 978-80-262-0408-4. • KULHÁNKOVÁ, Eva. Hudebně pohybová výchova: metodická příručka pro hudební výchovu ve škole. Vyd. 3. Praha: Portál, 2010, 135 s. ISBN 978-80-7367-730-5. • SKOPOVÁ, Marie a Miroslav ZÍTKO. Základní gymnastika. 3., upr. vyd. Praha: Karolinum, 2013, 199 s. ISBN 978-80-246-2194-4. • NOVOTNÁ, Viléma. Gymnastika jako tvůrčí akt. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2012, 136 s. ISBN 978-80-246-2116-6. • HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy I: sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, [96] s. ISBN 80-7178-672-1. • HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy II: sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, [96] s. ISBN 80-7178-673-x. • HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy III: sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, [96] s. ISBN 80-7178-817-1. • HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan SMOLÍK. Hry do kapsy IV: sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, [96] s. ISBN 80-7178-818-x. • HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy V: sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, [96] s. ISBN 80-7178-874-0. • BRTNÍK, Jiří a Jan NEUMAN. Zimní hry na sněhu i bez něj. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008, 275 s. ISBN 978-80-7367-399-4. • NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 7. Praha: Portál, 2014, 325 s. ISBN 978-80-262-0628-6. • KAPLAN, Aleš, Dušan BARTŮNĚK a Jan NEUMAN. Skáčeme, běháme a hrajeme si: na hřišti i pod střechou. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015, 158 stran. ISBN 978-80-262-0854-9. • MACGREGOR, Cynthia. Zábavné činnosti pro celou rodinu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 128 s. Nápady - hry - tvořivost. ISBN 80-7178-593-8. |
Předběžná náplň práce |
Hry pro vzdělávací program tanečního oboru základní umělecké školy
Cílem práce bude vytvoření sborníku her, které je možno využít v hodinách taneční výuky na základní umělecké škole. Záměrem je obohacení výuky tance o prvek hry. Budou použity metody: analýza teoretických východisek, deskripce poznatků, vlastní tvůrčí práce při tvorbě sborníku a jeho zpracování. Výsledkem práce bude vytvořený sborník her vhodný pro rozšíření obsahu výuky tance v tanečním oboru základních uměleckých škol a formální a grafické zpracování jednotlivých her. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Plays for educational programme of Basic Artistic School dancing branch.
The target of this thesis is to create a collection of plays to be used in Basic Artistic School. The intention is to enrich dancing lessons with plays phenomenon. Analysis of theoretical basis, finding description, own creative work on collection formation and its arrangement. The result of my work is the creation of collection of plays applicable to animate dancing lessons of Basic Artistic School dancing branch, formal and graphical preparation of individual plays. |