Využití tabletů ve výuce německého jazyka
Název práce v češtině: | Využití tabletů ve výuce německého jazyka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Usage of Tablets in German Language Teaching |
Klíčová slova: | ICT, mobilní zařízení, dotyková zařízení, tablety, německý jazyk, vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | ICT, mobile devices, touchscreen device, tablets, German language, education |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra germanistiky (41-KG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 13.11.2015 |
Datum zadání: | 05.01.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2017 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PaedDr. Dagmar Švermová |
Zásady pro vypracování |
Úvod: objasnění výběru tématu, úvod do problematiky, cíl práce, zvolené metody, dosavadní stav řešeného problému
1. Teoretická část: - rešerše odborné literatury k pojmům: učební materiály, média, interaktivní média, tablety - popis základních pojmů - popis možností využití tabletů pro osvojování řečových dovedností a jazykových prostředků v němčině - konkrétní návrhy využití tabletů pro případovou studii 2. Praktická část - výzkumná metoda: případová studie - výuková/é jednotka/y s využitím tabletů - popis designu výzkumu - tvorba výzkumného vzorku pro případovou studii - výběr výukových aktivit pro případovou studii - vyhodnocení výzkumu - formulace závěrů vzniklých ze zjištění v rámci výzkumného šetření Závěr: formulace závěrů, k nimž diplomová práce dospěla |
Seznam odborné literatury |
BARKOWSKI, H., KRUMM, H.J. (Hg.) Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen: Francke (UTB), 2010. ISBN 978-3-8252-8422-0.
KRUMM, H.J., FANDRYCH, Chr., HUFEISEN, B., RIEMER, C. (Hg.) Deutsch als Fremd- und Zweitsprache : Ein Internationales Handbuch. Berlin, New York: de Gruyter, 2010. ISBN 978-3-1102-4024-5. RÖSLER, D., WÜRFFEL, N. Lernmaterialien und Medien. München: Klett, 2014. ISBN 978-3-12-606969-4. BLÁHOVÁ, J. 2010. Inovativní a tradiční použití ICT ve výuce německého jazyka. Pedagogická orientace. Olomouc: Československá pedagogická společnost, 20(2): 77-92. ISSN 1211-4669. ČERNOCHOVÁ, M. 2006. O stavu a trendech využívání ICT v českých školách a v zahraničí. Pedagogika: Časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, (56)4: 316-334. ISSN 0031-3815. ČIŽINSKÝ, D.; MAREŠ, J. 1998. Hypertext, hypermédia - možnosti využití ve škole. Pedagogika: Časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. Praha: Pedagogický ústav Jana Amose Komenského, AV ČR, 48(3): 243-256. ISSN 0031-3815. HARTMANOVÁ, J. 2012. Kam směřuješ, interaktivito? Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol. 18(2): 16-17. ISSN 1211-6858. HUBATKA, M. 2007. Zkušenosti s multimediální interaktivní výukou. Moderní vyučování: Časopis pro nové programy v českém základním školství. 13(5): 25. ISSN 1211-6858. MORAVEC, J. 2015. Tablety ve výuce základních škol: zkušenosti ze zahraničí. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 139(3): 17-20. ISSN 0323-0449. PELCOVÁ, Š. 2013. Tablety ve školství – žáky baví, učitele motivují. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 21(26): 5. ISSN 0862-9641. PIAGET, J. 1999. Psychologie inteligence. 2. vyd. Praha: Portál, 164 s. Studium. ISBN 80-717-8309-9. POKORNÝ, A. 2007. Nebojme se interaktivních technologií. Rodina a škola: časopis pro rodiče a učitele. Hradec Králové: Gaudeamus, 54(7): 24-26. ISBN 80-7041-170-8. ISSN 0035-7799. SLAVÍČEK, V. 2013. Jak se osvědčily tablety. Rodina a škola. Praha: SPN, 60(18): 18. ŠŤÁSTKOVÁ, Z. 2012. Žáci českých škol zkoušejí tablety místo učebnic. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 20(37): 5. ISSN 0862-9641. A k čemu jsou vlastně ty tablety ve školách dobré? 2014. Rodina a škola: časopis pro rodiče a učitele. Praha: Portál, 61(8): 21. ISBN 80-7041-170-8. ISSN 0035-7766. |