Veřejná prezentace Armády ČR ve vybraných českých médiích
Název práce v češtině: | Veřejná prezentace Armády ČR ve vybraných českých médiích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Public presentation of the Armed Forces of the Czech Republic in selected Czech media |
Klíčová slova: | A report, Armáda ČR, Ministerstvo obrany ČR, komunikace, veřejná komunikace |
Klíčová slova anglicky: | A report, Armed Forces of the Czech Republic, Ministry of Defence, communication, public communication |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jaromír Hanzal |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 25.07.2015 |
Datum zadání: | 25.07.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 28.06.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.06.2016 |
Oponenti: | PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
TRAMPOTA, T. Metody výzkumu médií. Praha: Portál s.r.o., 2010.
SCHULZ, W. et al. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum, 2004. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze BALABÁN, M. Rozšířený koncept bezpečnosti a česká bezpečností praxe. Praha: FSV UK, 2006. MELISSEN, J. The New Public Diplomacy. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2008. MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části budeme zkoumat prezentaci AČR na veřejnosti, způsoby této prezentace a budeme se zabývat existencí strategií veřejné prezentace (pokud tento existuje) a reflexí jejího fungování uvnitř AČR. V krátkosti se pokusíme nastínit, jaké prostředky pro veřejnou komunikaci AČR využívá a jestli se drží nějakých určitých pravidel.
Zároveň budeme v praktické části zkoumat prostřednictvím kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy, jak prezentují AČR média (v našem případě vybraný tisk), resp. v jakých kontextech o AČR informují veřejnost (čtenáře). V závěru práce provedeme porovnání výsledků zpracované analýzy s teoretickou představou AČR o vlastní prezentaci a pokusíme se z tohoto porovnání vyvodit obecné závěry. Analýza práce se bude opírat o primární prameny a také o komunikační manuály Armády ČR (pokud tyto budou k dispozici). Odpovědi na otázky budeme hledat ve dvou celostátních tištěných médiích MF DNES a Blesk a v armádním měsíčníku A Report v letech 1999 až 2015. Šetření bude probíhat na základě náhodného vzorku vybraných zpráv z jednotlivých let a jejich následné analýze pomocí kvantitativní obsahové analýzy. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, we examine a public presentation of ACR, the ways of this presentation and the existence of public presentation strategies (if they exist) and a reflection of its functioning within the ACR. We will try to outline what means of public communication ACR uses and whether it holds to any particular rules. We will also examine using both quantitative and qualitative content analysis how the ACR is presented in media (the selected Czech daily press), and what contexts are used to inform the public (readers).
In conclusion, we will compare the results of analysis with theoretical idea of ACR’s self-presentation. Then we will try to define general conclusions. Analysis of this diploma thesis will be based on primary sources and also on communication manuals of The Armed Forces of the Czech Republic (if these are available). We will look for the answers to the questions in two national printed media MF DNES and Blesk and at the army journal A report in period from 1999 to 2015. The survey will be based on a random sample of selected news from individual years. Thereafter this news will be analyzed by using quantitative content analysis. |