Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem
Název práce v češtině: | Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Occupational therapy intervention for children with Rett syndrome |
Klíčová slova: | Ergoterapie, Rettův syndrom, apraxie, kompenzační pomůcky, dívky, psychomotorický vývoj |
Klíčová slova anglicky: | Occupational therapy, Rett syndrome, apraxia, compensation aids, girls, psychomotor evolution |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN (11-00640) |
Vedoucí / školitel: | Bc. Pavla Hůlková |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 07.07.2015 |
Datum zadání: | 08.04.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 09.06.2016 09:20 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.06.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (B01225) |
Oponenti: | PhDr. Markéta Gerlichová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY
1. Biodynamické masáže. In: Léčivý dotek [online]. [cit. 2015-12-10]. Dostupné z: http://lecivydotek.wz.cz/biodynamicke-masaze 2. CASTILLO-MORALES, Rodolfo. Orofaciální regulační terapie: metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 183 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-105-0. 3. Dětský program. In: Medicco a division of sunrise medical [online]. Praha, 2016[cit. 2016-02-02]. Dostupné z:http://medicco.cz/index.php?page=25&p=1 4. Dětský program. In: Meyra [online]. Praha, 2016 [cit. 2016-02-02]. Dostupné z: http://www.meyra.cz/detsky-program.html 5. FLANDERA, Stanislav. Tejpování pevnými a pružnými tejpy: prevence a korekce poruch pohybového aparátu: příručka pro maséry a fyzioterapeuty. 4., upr. vyd. Olomouc: Poznání, 2012. ISBN 978-80-87419-19-9. 6. FRIEDLOVÁ, Karolína. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-1314-4. 7. Genetics Primer. In: Rett syndrom research trust [online]. Trumbull, USA, 2015 [cit. 2015-11-22]. Dostupné z: http://reverserett.org/about-rett/dive-deeper 8. HOLUŠKOVÁ, Růžena. Rettův syndrom: Snoezelen. Ústí nad Labem, 2010. Bakalářská práce. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně. Vedoucí práce Eva Křemenáková. 9. HUNTER, Kathy. Rettův syndrom a jak dál: vybrané kapitoly knihy Kathy Hunterové. Vyd. 1. Překlad Marta Lejdarová. Praha: Rett-Community, 2008. ISBN 978-80-254-1849-9. 10. KERR, Alison. Evropský kongres o Rettově syndromu. Bratislava, 2002. 11. KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 364 s. ISBN 978-80-247-2699-1. 12. Léčebné účinky canisterapie. In: Pomocné tlapky - canisterapie [online]. Starý Plzenec, 2009 [cit. 2015-12-10]. Dostupné z: http://www.canisterapie.cz/cz/canisterapie-zakladni-informace/lecebne-ucinky-canisterapie-9.html 13. MICHALÍK, Jan. Metodika práce se žákem se vzácným onemocněním. Čáslav: Studio Press pro Společnost pro MPS, c2012. ISBN 978-80-86532-28-8. 14. NEWMAN, Sarah. Small steps farward. Second. London: Jessica Kingsley Publishers, 2008. ISBN 978-1-84310-693-7. 15. POKORNÁ, Věra. Senzorická integrace. Speciální pedagogika. 1997, 7(1), 14 - 21. ISSN 0862-1632. 16. Pomůcky pro děti. In: Ottobock [online]. Zruč-Senec, 2016 [cit. 2016-02-03]. Dostupné z: http://mujvozicek.cz/pomucky-hendikepovane-deti 17. Rettův syndrom: diagnostika, genetika, terapie, praxe. Vyd. 1. Praha: Základní škola Zahrádka, 2005, 62 s. ISBN 80-239-5774-0. 18. Rettův syndrom. RettCommunity: spolek rodičů a přátel dívek s Rettovým syndromem [online]. Praha, 2016 [cit. 2016-02-20]. Dostupné z: http://www.rett-cz.com/rettuv-syndrom 19. Rettův syndrom. Rettuvsyndrom.cz [online]. 2016 [cit. 2016-02-20]. Dostupné z: http://rett.cz 20. Struktura organizace Asnoez. In: ISNA-MSE [online]. Ostrava, 2015 [cit. 2016-01-20]. Dostupné z: http://www.snoezelen- mse.cz/index.php/struktura-asnoez/2-article/3-historie-snoezelenu 21. ŠVESTKOVÁ, Olga a Kateřina SVĚCENÁ. Ergoterapie: skripta pro studenty bakalářského oboru Ergoterapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Praha: Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, 2013. ISBN 978-80-260-4101-6. 22. Tejpování na bolest břicha u dětí. In: Babyonline [online]. 2015 [cit. 2016-01-22]. Dostupné z: http://www.babyonline.cz/tejpovanim-na-bolest-bricha-u-deti 23. Theoretical Assumptions and Clinical Practice. International Bobath instructors training [online]. 2016-02-11]. Dostupné z: http://ibita.org 24. Tobii PCEye Go - ovládání počítače očima. In: Spektra [online]. Praha, 2016 [cit. 2016-02-02]. Dostupné z: http://www.spektra.eu/cs/jemna-motorika/polohovaci-zarizeni/pceye 25. Úhradový katalog vzp-zp: metodika. In: Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky [online]. Praha, 2016 [cit. 2016-01-12]. Dostupné z: https://webevzp.blob.core.windows.net/media/Default/dokumenty/ciselniky/ostatni/metodika-979.pdf 26. Was bewirkt die Biodynamische Arbeit? In: Biodynamische therapie [online]. Zürich, 2015 [cit. 2015-12-14]. Dostupné z: http://www.biodynamische-therapie.ch/?seite=Startseite 27. What is Biodynamic Massage? In: Institute of biodynamic medicine [online]. England, 2014 [cit. 2015-12-14]. Dostupné z: http://www.biodynamic.org/what-is/what-is-biodynamic-massage 28. What are the stages of Rett syndrom? In: Rett Syndrom Association of Australia [online]. Melbourne, 2015 [cit. 2016-03-05]. Dostupné z: http://www.rettaustralia.com/about-rett-syndrome/what-are-the-stages-of-rett-syndrome 29. What is Rett syndrom? In: Indian Rett syndrome foundation [online]. 2010 [cit. 2015-12-10]. Dostupné z: http://www.rettsyndrome.in/abtRSyndrome.html 30. What is Rett syndrom?: Symptoms and features. In: Rett UK [online]. Luton, 2015 [cit. 2016-02-02]. Dostupné z: http://www.rettuk.org/what-is-rett-syndrome/symptoms 31. ZÁHORÁKOVÁ, Daniela a Pavel MARTÁSEK. Rettův syndrom. Česka a slovenská neurologie a neurochirurgie [online]. 2009, 2009(6), 525-533 [cit. 2015-12-03]. ISSN 1210-7859. |
Předběžná náplň práce |
ABSTRAKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE
Jméno autorky: Veronika Husovská Vedoucí práce: Bc. Pavla Hůlková Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem Abstrakt bakalářské práce Tato práce se zabývá ergoterapeutickou intervencí u dětí s Rettovým syndromem. Hlavním cílem práce je popsat Rettův syndrom a souhrn ergoterapeutické intervence u dívek s tímto onemocněním. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje charakteristiku Rettova syndromu, jeho diagnostiku, příznaky a 5 stádií syndromu. V teoretické části jsou popsány metody, kterými je možné pracovat s dívkami s Rettovým syndromem v rámci ergoterapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky dívek s touto diagnózou. U těchto dívek byly využity některé prvky metod z části teoretické a jejich interpretace. Z praktických poznatků vyplývá, že je důležitý individuální přístup k pacientovi a individuálně stanovený plán terapie. Klíčová slova: Ergoterapie, Rettův syndrom, apraxie, kompenzační pomůcky, dívky, psychomotorický vývoj |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Abstract:
This thesis deals to occupational therapy intervention for children with Rett syndrome. The aim of this bachelor thesis is to describe Rett syndrome and summary of occupational therapy interventions for girls with this disease. The thesis is divided into two parts. One is theoretical and the other is practical. The theoretical part describes the characteristics of Rett syndrome, its diagnosis, symptoms and 5 stages of the syndrome. The theoretical part describes the methods by which is possible to work with girls with Rett syndrome through the occupational therapy. The practical part contains two case studies of girls with this diagnosis. Elements of this theoretical methods and their interpretation were used in medical treatment of this girls. Practical knowledges show us that individual approach is important for the patient and so it is neccessary to use individually determined treatment plan. Key words: Occupational therapy, Rett syndrome, apraxia, compensation aids, girls, psychomotor evolution |