Zavedení videoobsahu v Economii
Název práce v češtině: | Zavedení videoobsahu v Economii |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The introduction of video content in Economia |
Klíčová slova: | Video, Video on Demand, online, Economia, internet, nová media, multimédia, digitalizace, konvergence |
Klíčová slova anglicky: | Video, Video on Demand, online, Economia, Internet, new media, multimedia, digitization, convergence |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Miloš Čermák |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 24.06.2015 |
Datum zadání: | 24.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2016 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2016 |
Oponenti: | Mgr. Ondřej Trunečka, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2013. 334 s. ISBN 9788087500385.
JENKINS, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, 2006. 308 s. ISBN 9780814742815. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2. přepracované vydání. Praha: Portál, 2015. 389 s. ISBN 9788073674663. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2007. 639 s. ISBN 9788073673383. NEGROPONTE, Nicholas. Digitální svět: Being Digital. 1. vyd. Praha: Management Press, 2001. 207 s. ISBN 8072610465. REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. 328 s. ISBN 8071789267. OSVALDOVÁ, Barbora a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007. 263 s. ISBN 9788072772667. OSVALDOVÁ, Barbora a Alice TEJKALOVÁ. Žurnalistika v informační společnosti: digitalizace a internetizace žurnalistiky: proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová media teoreticky i prakticky. Praha: Karolinum, 2009. 195 s. ISBN 9788024616841. |
Předběžná náplň práce |
Výroba specializovaných videoobsahů pro internetové servery je jedním ze zásadních mediálních trendů současnosti. Větší akcent na produkci audiovizuálních materiálů pro rok 2015 ohlásilo hned několik mediálních domů, například Economia, Mafra, Czech News Center nebo Vltava-Labe-Press.
Tato bakalářská práce se zaměří na webové videoprojekty vydavatelství Economia. V květnu 2014 spustilo projekt DVTV a v únoru 2015 videokanál Aktuálně.TV zahrnující celé spektrum pořadů se seriózními tématy. Cílem práce bude představit webové videoobsahy jako trend s významným potenciálem do budoucna. Jejich funkci při snahách o zvyšování počtu návštěvníků a prodlužování doby, jež uživatelé na webu stráví, stejně jako jejich atraktivitu pro směřování investic ze strany zadavatelů reklam. Těžiště práce pak bude představovat její praktická část, která se zaměří na formální i obsahovou analýzu jednotlivých pořadů Aktuálně.TV a postupy při tvorbě videobsahu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Production of specialized video content for web sites is one of the essential media trends today. Publishing houses such as Economia, Mafra, Czech News Center or the Vltava-Labe-Press announced greater emphasis on the production of audio-visual materials for the year 2015. This thesis will focused on web video publishing house Economia projects. Economia in May 2014 launched the project DVTV and in February 2015 launched Aktuálně.TV video channel covering the full spectrum of programs with serious themes. The goal of this thesis will be to introduce a Web video content as a trend with significant potential for the future – their role in efforts to increase the number of visitors, as well as their attractiveness for investments by advertisers. Focus of the work will a practical part, which will focus on formal and content analysis of individual programs Aktuálně.TV and production and postproduction of video content. |