Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Název práce v češtině: Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Název v anglickém jazyce: The impact of paywall introduction for the IHNED.cz news website
Klíčová slova: paywall, placený obsah, ihned.cz, Economia, sloučení redakcí, předplatné, návštěvnost, inzerce, on-line zpravodajství, digital-first
Klíčová slova anglicky: paywall, paid content, ihned.cz, Economia, integrated newsroom, subscription, visits, advertising, on-line news, digital-first
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Roman Hájek
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.06.2015
Datum zadání: 02.06.2015
Datum a čas obhajoby: 02.02.2017 09:20
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:06.01.2017
Datum proběhlé obhajoby: 02.02.2017
Oponenti: Mgr. et Mgr. Tomáš Němeček
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BRANDSTETTER, Barbara, SCHMALHOFER, Jessica. A successful revenue model for publishing houses in Germany? Journalism and Practice. 2014, roč. 8, číslo 5.
CARSON, Andrea. Behind the newspaper paywall – lessons in charging for online content: a comparative analysis of why Australian newspapers are stuck in the purgatorial space between digital and print. Media, Culture and Society. 2015, roč. 37, číslo 7, str. 1022-1041.
JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. Zlín: Verbum, 2013, 334 s. ISBN 978-80-87500-38-5.
LEVY, David, NIELSEN, Rasmus. The Changing Business of Journalism and its Implications for Democracy. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism, 2010. ISBN 978-1-907384-01-1.
McCHESNEY, Robert. The Political Economy of Media. New York: Monthly Review Press, 2008, 589 s. ISBN 978-1-58367-161-0.
MOSCO, Vincent. The political economy of communication. Londýn: Sage, 2009, 268 s. 2. vyd. ISBN 978-1-4129-4701-5.
MYLLYLAHTI, Merja. Newspaper Paywalls – The Hype and the Reality. Digital Journalism. 2014, roč. 2, číslo 2, str. 179–194.
TEWKSBURY, David, RITTENBERG, Jason. News on the Internet: Information and Citizienship in the 21st Century. New York: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-539196-1.
Předběžná náplň práce
V diplomové práci se chci zabývat změnou a širšími důsledky zavedení placeného obsahu na webových stránkách Hospodářských novin. Vydavatelství Economia zavedlo platbu obsahu na webu IHNED.cz v rámci své transformace v multimediální organizaci a v tomto kontextu je nutné ji vnímat. Ke skutečné transformaci a sloučení redakcí došlo však až o několik měsíců později než k zavedení placeného obsahu. Práce se z perspektivy kritické politické ekonomie zabývá důsledky zavedení paywallu pro práci novinářů či pro ekonomické výsledky vydavatelství.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK