Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Název práce v češtině: | Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The impact of paywall introduction for the IHNED.cz news website |
Klíčová slova: | paywall, placený obsah, ihned.cz, Economia, sloučení redakcí, předplatné, návštěvnost, inzerce, on-line zpravodajství, digital-first |
Klíčová slova anglicky: | paywall, paid content, ihned.cz, Economia, integrated newsroom, subscription, visits, advertising, on-line news, digital-first |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Roman Hájek |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 02.06.2015 |
Datum zadání: | 02.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 02.02.2017 09:20 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.01.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.02.2017 |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Tomáš Němeček |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
BRANDSTETTER, Barbara, SCHMALHOFER, Jessica. A successful revenue model for publishing houses in Germany? Journalism and Practice. 2014, roč. 8, číslo 5.
CARSON, Andrea. Behind the newspaper paywall – lessons in charging for online content: a comparative analysis of why Australian newspapers are stuck in the purgatorial space between digital and print. Media, Culture and Society. 2015, roč. 37, číslo 7, str. 1022-1041. JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. Zlín: Verbum, 2013, 334 s. ISBN 978-80-87500-38-5. LEVY, David, NIELSEN, Rasmus. The Changing Business of Journalism and its Implications for Democracy. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism, 2010. ISBN 978-1-907384-01-1. McCHESNEY, Robert. The Political Economy of Media. New York: Monthly Review Press, 2008, 589 s. ISBN 978-1-58367-161-0. MOSCO, Vincent. The political economy of communication. Londýn: Sage, 2009, 268 s. 2. vyd. ISBN 978-1-4129-4701-5. MYLLYLAHTI, Merja. Newspaper Paywalls – The Hype and the Reality. Digital Journalism. 2014, roč. 2, číslo 2, str. 179–194. TEWKSBURY, David, RITTENBERG, Jason. News on the Internet: Information and Citizienship in the 21st Century. New York: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-539196-1. |
Předběžná náplň práce |
V diplomové práci se chci zabývat změnou a širšími důsledky zavedení placeného obsahu na webových stránkách Hospodářských novin. Vydavatelství Economia zavedlo platbu obsahu na webu IHNED.cz v rámci své transformace v multimediální organizaci a v tomto kontextu je nutné ji vnímat. Ke skutečné transformaci a sloučení redakcí došlo však až o několik měsíců později než k zavedení placeného obsahu. Práce se z perspektivy kritické politické ekonomie zabývá důsledky zavedení paywallu pro práci novinářů či pro ekonomické výsledky vydavatelství. |