Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve věci prokazování kvalifikačních předpokladů ve veřejných zakázkách
Název práce v češtině: Rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve věci prokazování kvalifikačních předpokladů ve veřejných zakázkách
Název v anglickém jazyce: Decision-making practice of the Office for the Protection of Competition in cases of proving qualification requirements in public tenders
Klíčová slova: veřejné zakázky, veřejný zadavatel, kvalifikační předpoklady, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Klíčová slova anglicky: public tenders, contracting authority, qualifying requirements, The Office for the Protection of Competition
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra obchodního práva (22-KOBCHP)
Vedoucí / školitel: JUDr. Vít Horáček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.05.2015
Datum zadání: 03.06.2015
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.05.2016
Datum a čas obhajoby: 17.05.2016 14:40
Místo konání obhajoby: Místnost č. 230
Datum odevzdání elektronické podoby:01.03.2016
Datum proběhlé obhajoby: 17.05.2016
Oponenti: JUDr. Tomáš Horáček, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Z výroční zprávy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže za rok 2014 vyplývá, že mezi nejčastější pochybení zadavatelů patří nepřiměřené (diskriminační) nastavení kvalifikačních předpokladů.
Cílem mé diplomové práce je tedy přiblížení vybraných problematických oblastí, které řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, případně Krajské soudy či Nejvyšší správní soud a nastínění nejčastějších pochybení, kterých se zadavatelé dopouští při stanovení kvalifikačních předpokladů.
Práce je s ohledem na výběr tématu rozdělena do několika celků.
V první části diplomové práce jsou nastíněny základní pojmy a instituty veřejných zakázek, které úzce souvisí s následným vymezením kvalifikačních předpokladů, přičemž je zmíněna i základní rozhodovací praxe.
V následujících kapitolách diplomové práce jsou popsány jednotlivé druhy kvalifikačních předpokladů. Jedná se o základní kvalifikační předpoklady, profesní kvalifikační předpoklady, ekonomické a finanční kvalifikační předpoklady a technické kvalifikační předpoklady. U každé kapitoly je pak obsažena i základní rozhodovací praxe, pomocí které jsou blíže přiblíženy některá pochybení zadavatelů při stanovení kvalifikačních předpokladů ve veřejných zakázkách.
Poslední dvě kapitoly diplomové práce mají za cíl přiblížit proces posouzení kvalifikace a prokazování kvalifikačních předpokladů v rámci podlimitních veřejných zakázek s ohledem na dosavadní rozhodovací praxi.
V samém závěru diplomové práce zmiňuji nejčastější důvod pochybení zadavatelů při stanovení kvalifikačních předpokladů. Tímto důvodem je dle mého názoru skutečnost, že si zadavatelé neuvědomují, že celý proces zadávání veřejných zakázek stojí na zásadách rovného zacházení, zákazu diskriminace a transparentnosti, na což jsem se snažila poukázat ve všech kapitolách diplomové práce, ať už se jednalo o prokazování kvalifikace základními kvalifikačními předpoklady, profesními kvalifikačními předpoklady či technickými kvalifikačními předpoklady, resp. celý proces zadávání veřejných zakázek stojí na jejich striktním dodržování.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The annual report of the Office for the Protection of Competition for the year 2014 comes to a conclusion that the most frequent mistake of a contracting authority is stipulation of disproportional (discriminating) qualification requirements.
The objective of my paper is shedding light on selected contentious areas that are dealt with by the Office for the Protection of Competition, by regional courts or by the Supreme Administrative Court respectively, thus illustrating the most frequent mistakes committed by contracting authorities when stipulating qualification requirements.
The paper is structured into several chapters for addressing the selected topic.
The first part of the paper introduces the basic concepts and the institute of public tenders closely related to subsequent setting of qualification requirements while also referring to elementary judiciary practice.
The subsequent chapters describe particular categories of qualification requirements like elementary qualification requirements, vocational qualification requirements, economical and financial qualification requirements, as well as technical qualification requirements. Each chapter showcases elementary judiciary practice thus illustrating some common mistakes made by contracting authorities when stipulating qualification requirements in public tenders.
The last two chapters of the paper have the ambition of clarifying the process of qualification assessement and the process of proving qualification requirements met within the framework of sublimit public tenders with regard to the existing judiciary practice.
At the very conclusion of the paper I mention the most frequent cause of mistakes made by the contracting authorities when setting qualification requirements. On my opinion the very reason is that the contracting authorities are not aware of the elementary principles upon which the whole public tendering process is based, e.g.
equal treatment, non-discrimination and trasparency. I strived to make that clue obvious throughout all chapters of the paper, whether dealing with demostration of elementary qualification requirements, vocational qualification requirements or technical qualification requirements, since the whole process of public tendering is based on their strict observation on the first place.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK