Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Lidová píseň v pedagogice předškolního věku
Název práce v češtině: Lidová píseň v pedagogice předškolního věku
Název v anglickém jazyce: Folk-song in pedagogy for pre-school children
Klíčová slova: lidová píseň; předškolní pedagogika; hudební schopnosti; hudební dovednosti; rozvoj osobnosti; rámcový vzdělávací program
Klíčová slova anglicky: folk-song; pre-school pedagogy; musical abilities; musical skills; personality development; framework educational program
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Vedoucí / školitel: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.05.2015
Datum zadání: 16.05.2015
Datum a čas obhajoby: 11.09.2015 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (předšk. ped.) (OSZD005PP)
Oponenti: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Analýza současného stavu práce s lidovou písní v rámci předškolní pedagogiky
Klasifikace písní z hlediska potřeb výchovy
Návrhy výchovných jednotek se zapojením písní
Ověření funkce a kvalit celků v praxi
Seznam odborné literatury
Zezula J., Janovská O. Hudební výchova v mateřské škole. Praha: SPN, 1990.
Horák J. Naše lidová píseň. Praha: 1946.
Melkus J. Rozvoj dětské hudební představivosti při nácviku písní. Praha-Bratislava: Supraphon, 1970.
Tichá A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2009.
Vágnerová M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 2012.
Šimanovský Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 2011.
Lawrence E. Shapiro. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Praha: Portál, 1998.
Lišková M. Hudební činosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2006.
Šimanovský Z., Tichá A. Lidové písničky a hry snimi. Praha: Portál, 1999.
Sedlák F. Didaktika hudební výchovy. Praha: SPN, 1988
Kodejška, M. Hudební výchova dětí předškolního věku II. : Hudební prostředí v rodině a mateřské škole. Praha: UK, 1991. ISBN 382-169-91
Kodejška, M. Hudební výchova dětí předškolního věku I. : Hudební schopnosti. UK Praha: SPN, 1989
Pecháček, S. Lidová píseň a sborová tvorba. Praha: Karolinum, 2010.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá praktickými možnostmi využití lidové písně nejen k rozvoji hudebních dovedností, ale i jejím vlivem na celkový rozvoj osobnosti předškolních dětí.
Teoretická část obsahuje stručný vývoj lidové písně, zastoupení lidové písně v RVP PV, dále popisuje jednotlivé hudební činnosti při práci s písní a krátce je věnována vývoji některých schopností předškolního dítěte.
Praktická část je zaměřena na využití lidové písně v praxi. Na praktickém příkladu souboru písní ukazuje, jak prostřednictvím hudebních činností lze rozvíjet osobnost dítěte.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis concerns practical possibilities how to work with folk-songs not only for building-up the musical skills of pre-school children but also for the influence of their overall personal development.
The theoretical part shortly describes the folk-song development in RVP PV, particular musical activities working with songs and this part also mentions the devolepment of pre-school child(e)ren abilities.
The practical part concerns how to work with the folk-song in practice. The concrete example shows how is possible to develop children´s personality via musical activities.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK