Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití e-learningových materiálů pro téma funkce pro 9. ročník
Název práce v češtině: Využití e-learningových materiálů pro téma funkce pro 9. ročník
Název v anglickém jazyce: Use of e-learning materials for the theme Functions for the 9th grade
Klíčová slova: e-learning, samostatné studium, lineární funkce, kvadratická funkce, nepřímá úměrnost, základní škola
Klíčová slova anglicky: e-learning, independent studies, linear functions, quadratic functions, proportions, basic school
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.05.2015
Datum zadání: 09.05.2015
Datum a čas obhajoby: 12.09.2018 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Rešerše materiálů pro téma funkce v 9. ročníku a materiálů o využití e-learningu ve výuce
Vytvoření materiálů pro využití ve výuce tématu funkce ve dvou provedeních - pro klasické hodiny a pro e-learningový kurz
Porovnání specifik obou typů materiálů
Vyzkoušení materiálů v obou provedeních ve školské praxi
Analýza rozdílů ve volbě řešitelských strategií, v práci se zdroji informací, v úspěšnosti v řešení a v dalších ukazatelích
Návrhy pro školskou praxi
Seznam odborné literatury
BUŠEK, Ivan a Marie KUBÍNOVÁ. Matematika. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1994, 208 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-858-4958-5.
MÜLLEROVÁ, Jana. Matematika pro 9. ročník základní školy: algebra. 1. vyd. Praha: Kvarta, 2000, 192 s. ISBN 80-863-2610-1.
ODVÁRKO, Oldřich. Matematika pro gymnázia - Funkce. 1994. vyd. Praha: Prometheus. ISBN 80-85849-09-7.
TREJBAL, Josef. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. přeprac. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1999, 88 s. ISBN 80-723-5056-0.
EGER, Ludvík. Vymezení pojmu e-learning. Technologievevzdelavani [online]. [cit.2013-05-25]. Dostupné z: http://technologievevzdelavani.webnode.cz/products/vymezeni-pojmu-e-learning/
Kvadratická funkce. Wikipedia.infostar.cz [online]. [cit. 2013-05-02]. Dostupné z: <http://wikipedia.infostar.cz/q/qu/quadratic_function.html>.
Průběh funkce [online]. 11.1.2011 [cit. 2012-08-21]. Dostupné z: <http://prubehfunkce.xf.cz/Stranky/Uvod.html>.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 126 s. [cit. 2012-08-08]. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf >.
SUKUPOVÁ, Zdeňka. Využití e-learningu ve vzdělávání, Zlín, 2010. 52 s. Bakalářská práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií. Dostupné z WWW: <http://dspace.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/12629/sukupov%C3%A1_2010_bp.pdf?sequence=1>.
Školní vzdělávací program Základní školy Klenovice na Hané pro základní vzdělávání [online]. Klenovice na Hané : Základní škola Klenovice na Hané, okres Prostějov, příspěvková organizace, 2007- [cit. 2008-08-09]. Dostupný z WWW: <http://www.zsklenovice.cz/dokumenty/svp.pdf/>.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6.
Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Editor Milan Hejný, Jarmila Novotná, Naďa Vondrová. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 213-455. ISBN 80-7290-189-3.
HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky 2. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1989, 554 s.

Další literatura bude průběžně doplňována.
Předběžná náplň práce
Rešerše potřebné teorie z oblasti funkcí v 9. ročníku ZŠ
Výběr úloh pro zkoumání na úrovni 2. stupně ZŠ a nižšího gymnázia
Rozpracování úloh pro experiment pro klasické hodiny a pro e-learningový kurz
Provedení experimentu
Analýza a vyhodnocení výsledků experimentu
Dotazníkové šetření zaměřené na motivační potenciál úloh, jsou-li řešeny v klasickém a e-learningovém prostředí a jeho porovnání s výsledky žáků v experimentu
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Research on theoretical knowledge from the domain of functions for the 9th grade
Selection of problems for the research at lower secondary level schools
Elaboration of problems for the experiment for classical teaching lessons and for the e-learning course
Experiment in schools
Analysis and evaluation of the experiment results
Questionnaire survey focusing on the motivational potential of problems solved in the classical and e-learning environments and its comparison with pupils' results in the experiment
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK