Využití e-learningových materiálů pro téma funkce pro 9. ročník
Název práce v češtině: | Využití e-learningových materiálů pro téma funkce pro 9. ročník |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Use of e-learning materials for the theme Functions for the 9th grade |
Klíčová slova: | e-learning, samostatné studium, lineární funkce, kvadratická funkce, nepřímá úměrnost, základní škola |
Klíčová slova anglicky: | e-learning, independent studies, linear functions, quadratic functions, proportions, basic school |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 06.05.2015 |
Datum zadání: | 09.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2018 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Rešerše materiálů pro téma funkce v 9. ročníku a materiálů o využití e-learningu ve výuce
Vytvoření materiálů pro využití ve výuce tématu funkce ve dvou provedeních - pro klasické hodiny a pro e-learningový kurz Porovnání specifik obou typů materiálů Vyzkoušení materiálů v obou provedeních ve školské praxi Analýza rozdílů ve volbě řešitelských strategií, v práci se zdroji informací, v úspěšnosti v řešení a v dalších ukazatelích Návrhy pro školskou praxi |
Seznam odborné literatury |
BUŠEK, Ivan a Marie KUBÍNOVÁ. Matematika. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1994, 208 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-858-4958-5.
MÜLLEROVÁ, Jana. Matematika pro 9. ročník základní školy: algebra. 1. vyd. Praha: Kvarta, 2000, 192 s. ISBN 80-863-2610-1. ODVÁRKO, Oldřich. Matematika pro gymnázia - Funkce. 1994. vyd. Praha: Prometheus. ISBN 80-85849-09-7. TREJBAL, Josef. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. přeprac. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1999, 88 s. ISBN 80-723-5056-0. EGER, Ludvík. Vymezení pojmu e-learning. Technologievevzdelavani [online]. [cit.2013-05-25]. Dostupné z: http://technologievevzdelavani.webnode.cz/products/vymezeni-pojmu-e-learning/ Kvadratická funkce. Wikipedia.infostar.cz [online]. [cit. 2013-05-02]. Dostupné z: <http://wikipedia.infostar.cz/q/qu/quadratic_function.html>. Průběh funkce [online]. 11.1.2011 [cit. 2012-08-21]. Dostupné z: <http://prubehfunkce.xf.cz/Stranky/Uvod.html>. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 126 s. [cit. 2012-08-08]. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf >. SUKUPOVÁ, Zdeňka. Využití e-learningu ve vzdělávání, Zlín, 2010. 52 s. Bakalářská práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií. Dostupné z WWW: <http://dspace.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/12629/sukupov%C3%A1_2010_bp.pdf?sequence=1>. Školní vzdělávací program Základní školy Klenovice na Hané pro základní vzdělávání [online]. Klenovice na Hané : Základní škola Klenovice na Hané, okres Prostějov, příspěvková organizace, 2007- [cit. 2008-08-09]. Dostupný z WWW: <http://www.zsklenovice.cz/dokumenty/svp.pdf/>. GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Editor Milan Hejný, Jarmila Novotná, Naďa Vondrová. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 213-455. ISBN 80-7290-189-3. HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky 2. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1989, 554 s. Další literatura bude průběžně doplňována. |
Předběžná náplň práce |
Rešerše potřebné teorie z oblasti funkcí v 9. ročníku ZŠ
Výběr úloh pro zkoumání na úrovni 2. stupně ZŠ a nižšího gymnázia Rozpracování úloh pro experiment pro klasické hodiny a pro e-learningový kurz Provedení experimentu Analýza a vyhodnocení výsledků experimentu Dotazníkové šetření zaměřené na motivační potenciál úloh, jsou-li řešeny v klasickém a e-learningovém prostředí a jeho porovnání s výsledky žáků v experimentu |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Research on theoretical knowledge from the domain of functions for the 9th grade
Selection of problems for the research at lower secondary level schools Elaboration of problems for the experiment for classical teaching lessons and for the e-learning course Experiment in schools Analysis and evaluation of the experiment results Questionnaire survey focusing on the motivational potential of problems solved in the classical and e-learning environments and its comparison with pupils' results in the experiment |