Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Victor Burgin: Prostředí fotografie
Název práce v češtině: Victor Burgin: Prostředí fotografie
Název v anglickém jazyce: Victor Burgin: The Environment of Photography
Klíčová slova: Victor Burgin, Teorie fotografie, minimalismus, konceptuální umění, kognitivní vědy, sémiotika, modernismus, postmodernismus, LEF (Levicová fronta umění), marxismus, psychoanalýza, feminismus
Klíčová slova anglicky: Victor Burgin, photography theory, minimal art, conceptual art, cognitive science, semiotisc, modernism, postmodernism, LEF (Left Front of the Arts), marxism, psychoanalysis, feminism
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav pro dějiny umění (21-UDU)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Vojtěch Lahoda, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.04.2015
Datum zadání: 21.04.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.06.2015
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.08.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PhDr. Marie Rakušanová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem práce je reflexe teoretické činnosti Victora Burgina na poli fotografie, výběrově bude věnována pozornost i jeho vlastní umělecké praxi, vždy silně vázané na právě zkoumané teorie. Zaměříme se především na období 70. a 80. let 20. století, které jsou z pohledu výše zmíněných záměrů nejpodstatnější.
Seznam odborné literatury
Victor Burgin

Absence of Presence: Conceptualism and Postmodernism, in: Idem: The End of Art Theory. Criticism and Postmodernity, London, Macmillan 1986, 29-50
Art, Common Sense and Photography, in: EVANS Jessica / HALL Stuard (eds.): Visual Culture: The Reader. Sage Publications 1999, 74-84
Between, Basil Blackwell Limited: Oxford / New york, 1986
Components of Practice, Skira, Milano 2008
"Medium" and "Specificity", in: ELKINS James (ed.), Photography Theory, New York: Routledge 2007, 363-69
Modernism in the Work of Art, in: Idem: The End of Art Theory. Criticism and Postmodernity, London, Macmillan 1986, 1-28
Photography, Phantasy, Function, in: Idem (ed.) Thinking Photography, The Macmillan Press Ltd., London and Basingstoke, 1982, 177-216
Photographic Practice and Art Theory, in: Idem (ed.) Thinking Photography, The Macmillan Press Ltd., London and Basingstoke, 1982, 39-83
Parallel Texts, Interviews and Interventions about Art, Reaktion Books, London 2012
Seeing Sense, in: Idem: The End of Art Theory. Criticism and Postmodernity, London, Macmillan 1986, 51-70
Situational Aesthetic, in: Studio International, 178, č. 915, říjen 1969, 118-21

Rozhovory:

Art and Politics: A Reappraisal (Hilda Van Gelder), in:http://www.eurozine.com/articles/2010-07-30-burgin-en.html, 1-13, vyhledáno 7. 3. 2014
Other Criteria (David Campany), in:http://www.frieze.com/issue/article/other-criteria/, vyhledáno 7. 3. 2014 (o Burginově tvorbě posledních let, architektuře jako psychickém prostoru a užití počítačů)
The Separatedness of Things (na základě rozhovoru z TATE 15.6. 2004, TATE's online Research Journal), in:http://www.tate.org.uk/research/tateresearch/05spring/burgin.html, vyhledáno 21. 2. 2015
Discussion with Laura Cottingham (Journal of Contemporary Art), in:http://www.jca-online.com/burgin.html, vyhledáno 10. 8. 2014

Další literatura:

ADORNO W. Theodor / HORKHEIMER Max: Kulturní průmysl. Osvícenství jako masový podvod, in: Iidem: Dialektika osvícenství, OIKOYMENH, Praha 2009, 123–66
ADORNO W. Theodor: The Culture Industry, Routledge, London / New York 2003
BARTHES Roland: Rétorika obrazu, in: CÍSAŘ Karel (ed.): Co je to fotografie?, Herrmann & synové, Praha 2004, 52–61
BAZIN André: Ontologie fotografického obrazu, in: CÍSAŘ Karel (ed.): Co je to fotografie?, Herrmann & synové, Praha 2004, 21–25
BENJAMIN Walter: The Author as Producer, in: BURGIN Victor (ed.): Thinking Photography, The Macmillan Press Ltd., London and Basingstoke, 1982, 15–31
BENJAMIN Walter: Malé dějiny fotografie, in: CÍSAŘ Karel (ed.): Co je to fotografie?, Herrmann & synové, Praha 2004, 9-19
BENJAMIN Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in:https://is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?do=download&did=26774&kod=JJM085, vyhledáno 21. 2. 2015
BENJAMIN Walter: Malé dějiny fotografie, in: CÍSAŘ Karel (ed.): Co je to fotografie?, Herrmann & synové, Praha 2004, 9-19
BEECH Dave: Turning the Whole Thing Around. Text Art Today, in: SELBY Aimee (ed.): Art and Text, Black Dog, London 2009
CAMPANY David: Victor Burgin: On Paper (TZ), Richard Saltoun Gallery, London 2014
GREENBERG Clement: Avantgarda a kýč, in:https://www.famu.cz/katedry-a-pracoviste/katedra-strihove-skladby-kss/materialy-k-vyuce/avantgarda-a-kyc-clement-greenberg/, vyhledáno 21. 2. 2015
HARRISON Charles: Think Again, in: SELBY Aimee (ed.): Art and Text, London: Black Dog, 2009, 20-25
HILL Will: The Schwitters Legacy: Language and Art in the Early Twentieth Century, in: SELBY Aimee (ed.): Art and Text, London: Black Dog, 2009, 10-19
IVERSEN Margaret: Burgin Between Politics and Art, in: Art History,Volume 11, Issue 1, 1988, 133–135
KOTZ Liz: Words to be Looked At. Language in 1960s Art. Cambridge: MIT Press 2007
KRAUSS Rosalind: Obraz, text a index: poznámky k umění 70 let, in: CÍSAŘ Karel (ed.): Co je to fotografie?, Herrmann & synové, Praha 2004, 151–69
MULVEY Laura: Vizuální slast a narativní film. In: OATES-INDRUCHOVÁ Libora (ed.): Dívčí válka s ideologií. Klasické texty angloamerického feministického myšlení, Slon, Praha 1999
SEKULA Allan: O vynalezení fotografického významu, in: CÍSAŘ Karel (ed.): Co je to fotografie?, Herrmann & synové, Praha 2004, 21–25
SKHLOVSKY Victor: ZOO, aneb dopisy nikoli o lásce, Praha SNKLU 1965
SMITH Paul: Double Space: On Victor Burgin, in:http://theory.eserver.org/burgin.txt, vyhledáno 22.6.2014
Victor Burgin: Three Decades (TZ), Galerie Thomas Schulte, Berlin 2012
WARREN Lynne (ed.): Encyklopedy of Twentieth Century Photography, Vol. 1 A-F Index, Routledge New York London 2006, 178-81
WELLS Lizz: (ed.): The Photography Reader, London, Rotledge 2003
WILLIAMS Robert: The Phenomenology of Signs, in: Idem: Art Theory. A Short Introduction, Wiley-Blackwell, II. vydání, 2009, 243-78
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK