Cílové skupiny a jejich vymezení na příkladu Městské knihovny Nymburk
Název práce v češtině: | Cílové skupiny a jejich vymezení na příkladu Městské knihovny Nymburk |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Target groups and their definition on the example of the City library in Nymburk |
Klíčová slova: | cílové skupiny, segmentace, marketing, veřejné knihovny, marketingová komunikace |
Klíčová slova anglicky: | target groups, segmentation, marketing, public libraries, marketing communication |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Pavlína Kolínová |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.03.2015 |
Datum zadání: | 16.03.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 20.07.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Bc. Kateřina Nekolová, M.A., Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je definovat význam cílových skupin uživatelů pro veřejné knihovny. Teoretická část práce se zaměří na vymezení základních pojmů, způsoby segmentace uživatelů a přínosy pro poskytování veřejných knihovnických a informačních služeb. Praktická část práce bude analyzovat současný přístup k cílovým skupinám a poskytovaným službám na příkladu Městské knihovny Nymburk. Práce by měla přispět k ucelenějšímu pohledu na přístup k rozličným cílovým skupinám uživatelů, jejichž segmentace může být jednou z cest, jak poskytovat a inovovat služby pro stávající i potenciální uživatele knihoven.
Předběžná osnova: 1. Úvod 2. Význam cílových skupin uživatelů pro veřejné knihovny 3. Analýza cílových skupin v Městské knihovně Nymburk 4. Závěr Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb efektivně a moderně. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
KOONTZ, Christie a Barbara GUBBIN, ed. Služby veřejných knihoven: směrnice IFLA. 2. zcela přeprac. vyd., v tomto překl. 1. vyd. Praha: Národní knihovna České republiky, 2012. ISBN 978-80-7050-612-7. Dostupný také z: http://ipk.nkp.cz/docs/IFLA/sluzby-verejnych-knihoven-smernice-ifla-.pdf. SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. 183 s. Manažer. ISBN 978-80-247-4819-1. KOONTZ, Christie a MON, Lorri M. Marketing and social media: a guide for libraries, archives, and museums. Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield, 2014. xiii, 295 s. ISBN 978-0-8108-9081-7. |