Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Gramotnost žáků vybrané základní školy o předlékařské první pomoci
Název práce v češtině: Gramotnost žáků vybrané základní školy o předlékařské první pomoci
Název v anglickém jazyce: Premedical Skills Level of Selected Primary School Pupils
Klíčová slova: Předlékařská první pomoc, zdraví, záchrana života, gramotnost, zraněný
Klíčová slova anglicky: health, life rescue, literacy, injured person
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.02.2015
Datum zadání: 06.02.2015
Datum a čas obhajoby: 12.01.2017 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:07.12.2016
Datum proběhlé obhajoby: 12.01.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zdůvodnění výběru tématu:
Tímto tématem se zabývám v předmětu rodinná výchova od 6. do 9. ročníku. Znalosti žáků se snažím prohlubovat, rozšiřovat a upevňovat. Žáci se každoročně účastní projektu SZŠ v Kladně, kde se učí pod vedením žáků prakticky využít teoretické znalosti z první pomoci. Zajímá mě odpověď na otázku jestli, znalosti našich žáků jsou dostačující a srovnatelné se znalostmi žáků jiných základních škol Kladenska.

Formulace problému, který bude v práci řešen:
Úroveň gramotnosti žáků vybraných základních škol v oblasti předlékařské první pomoci.

Cíl práce:
Zjistit úroveň gramotnosti žáků vybraných základní škol na Kladensku v oblasti předlékařské první pomoci.
Dílčí cíl 1: Porovnat znalosti žáků vybraných základních škol podle ročníků.
Dílčí cíl 2: Navrhnout vhodné metody, které by mohly podpořit zlepšení gramotnosti vybraných žáků o předlékařské první pomoci.

Charakteristika metod:
Dotazníkové šetření, výukový projekt

Struktura práce:
Teoretická část popíše vývoj a historii první pomoci, náplň první pomoci, rozvoj znalostí, prezentace první pomoci veřejnosti – metody a formy, první pomoc v současnosti, výuku první pomoci na školách.
Praktická část bude realizována prostřednictvím dotazníkového šetření. Dle výsledků bude navržen výukový projekt, jehož cílem bude zlepšení (zvýšení) gramotnosti vybraných žáků základních škol v oblasti předlékařské první pomoci.
Seznam odborné literatury
BYDŽOVSKÝ, Jan. Předlékařská první pomoc. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 117 s. Zdraví. ISBN 978-802-4723-341.

MACHOVÁ, Jitka. Biologie člověka pro učitele. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-807-1848-677.

PETRŽELA, Michal. První pomoc pro každého. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 77 s. ISBN 978-80-247-2246-7.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Vyd. 1. Stařeč: INFRA, 2005, 113 s. ISBN 80-866-6624-7.

ŠVEJNOHA, Josef. Historie Mezinárodního Červeného kříže. Praha: Úřad Českého červeného kříže, 2008. ISBN 978-808-7036-280.
Předběžná náplň práce
??????????????
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
?????????????
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK