Gramotnost žáků vybrané základní školy o předlékařské první pomoci
Název práce v češtině: | Gramotnost žáků vybrané základní školy o předlékařské první pomoci |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Premedical Skills Level of Selected Primary School Pupils |
Klíčová slova: | Předlékařská první pomoc, zdraví, záchrana života, gramotnost, zraněný |
Klíčová slova anglicky: | health, life rescue, literacy, injured person |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 06.02.2015 |
Datum zadání: | 06.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 12.01.2017 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.12.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.01.2017 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Zdůvodnění výběru tématu:
Tímto tématem se zabývám v předmětu rodinná výchova od 6. do 9. ročníku. Znalosti žáků se snažím prohlubovat, rozšiřovat a upevňovat. Žáci se každoročně účastní projektu SZŠ v Kladně, kde se učí pod vedením žáků prakticky využít teoretické znalosti z první pomoci. Zajímá mě odpověď na otázku jestli, znalosti našich žáků jsou dostačující a srovnatelné se znalostmi žáků jiných základních škol Kladenska. Formulace problému, který bude v práci řešen: Úroveň gramotnosti žáků vybraných základních škol v oblasti předlékařské první pomoci. Cíl práce: Zjistit úroveň gramotnosti žáků vybraných základní škol na Kladensku v oblasti předlékařské první pomoci. Dílčí cíl 1: Porovnat znalosti žáků vybraných základních škol podle ročníků. Dílčí cíl 2: Navrhnout vhodné metody, které by mohly podpořit zlepšení gramotnosti vybraných žáků o předlékařské první pomoci. Charakteristika metod: Dotazníkové šetření, výukový projekt Struktura práce: Teoretická část popíše vývoj a historii první pomoci, náplň první pomoci, rozvoj znalostí, prezentace první pomoci veřejnosti – metody a formy, první pomoc v současnosti, výuku první pomoci na školách. Praktická část bude realizována prostřednictvím dotazníkového šetření. Dle výsledků bude navržen výukový projekt, jehož cílem bude zlepšení (zvýšení) gramotnosti vybraných žáků základních škol v oblasti předlékařské první pomoci. |
Seznam odborné literatury |
BYDŽOVSKÝ, Jan. Předlékařská první pomoc. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 117 s. Zdraví. ISBN 978-802-4723-341.
MACHOVÁ, Jitka. Biologie člověka pro učitele. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-807-1848-677. PETRŽELA, Michal. První pomoc pro každého. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 77 s. ISBN 978-80-247-2246-7. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Vyd. 1. Stařeč: INFRA, 2005, 113 s. ISBN 80-866-6624-7. ŠVEJNOHA, Josef. Historie Mezinárodního Červeného kříže. Praha: Úřad Českého červeného kříže, 2008. ISBN 978-808-7036-280. |
Předběžná náplň práce |
?????????????? |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
????????????? |