Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Beitrag der Dramapädagogik zum DaF-Unterricht bei lernschwachen Schülern. Ein Aktionsforschungsprojekt.
Název práce v jazyce práce (němčina): Beitrag der Dramapädagogik zum DaF-Unterricht bei lernschwachen Schülern. Ein Aktionsforschungsprojekt.
Název práce v češtině: Přínos dramapedagogiky pro výuku němčiny u žáků se speciálními poruchami učení. Projekt akčního výzkumu.
Název v anglickém jazyce: Drama-based Pedagogy Asset to German Education of Children with Learning Disabilities. Pedagogical Action Research Project.
Klíčová slova: terapie ve výuce|speciální poruchy učení|výuka němčiny jako cizí jazyka|pedagogicko-terapeutické modely|alternativní metody
Klíčová slova anglicky: therapy in teachingspecific learning disabilities|teaching German as a foreign language|educational-therapeutic approach|alternative methods
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: němčina
Ústav: Ústav germánských studií (21-UGS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.01.2015
Datum zadání: 29.01.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.02.2015
Datum a čas obhajoby: 04.09.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.08.2017
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martin Šemelík, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
- Theoretischer Hintergrund - was sind Therapien, was kann man
unter Therapien und ihren Untergruppen (Poesie-, Biblio-, Dramatherapie,
kreatives Schreiben, Methoden der Musiktherapie, Logopädie usw.)
vorstellen und deren Historie
- Nutzung in der Tschech. Republik (bzw. in Deutschland) -
in welchen Institutionen kann man sich mit ihnen heutzutage treffen und warum....;
möglich sei es, auch Daten, Kommentare von Lehrkräften, die solche therapeut. Methoden
im Unterricht verwenden, anzuführen....
- ihre weitere Entwicklung deren; Aussichte
- was ist zu verstehen unter Lerntherapie und wie sehen die konkreten Ansätze
im Unterricht, im DaF- Unterricht aus
- Empirie: Angaben aus der Forschung in einer Schule, wo diese Methoden genutzt
werden (z.B.: gewonnen durch die teilnehmende Beobachtung)
- Vorschläge zu den Einsatzmöglichkeiten dieser Therapien im Unterrricht
Seznam odborné literatury
• A. Metzger: Lerntherapie in Theorie und Praxis Haupt Verlag AG, ISBN 978-3-258-07293-7
• A. Metzger (Hrsg.): Lerntherapie. Wege aus der Lernblockade – Ein Konzept. Haupt Verlag AG, ISBN 3-258-06400-8
• Ruth Sutter: Lerntherapie in der Praxis. Haupt Verlag AG, ISBN 3-258-06609-4
• BARTOŇOVÁ, M. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zaměření na edukaci žáků se specifickými poruchami učení. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-38-1.
• BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Vymezení současné problematiky. Brno: MU, 2004. 1. vyd. ISBN 80-210-3613-3.
• BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Brno: MU, 2005. 1. vyd. ISBN 80-210-3822-5..
• BARTOŇOVÁ, M. Specifické poruchy učení. In PIPEKOVÁ J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. 2. rozšířené a přepracované vyd. ISBN 80-7315-120-0.
• BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-140-9.
• BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ M. Vliv současných změn v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na přípravu učitelů. Legislativní rámec integrativního/inkluzivního vzdělávání v ČR. In PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. 2. rozšířené a přepracované vyd. ISBN 80-7315-120-0.
• BÁRTOVÁ, M. Děti se specifickými vzdělávacími potřebami ve výuce cizímu jazyku. In KUCHARSKÁ, A. (ed.) Specifické poruchy učení a chování. Sborník 1996. Praha: Portál, 1997. 1.vyd. ISSN 1211-670X.
• FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2004. 2. vyd. ISBN 80-7178-966-6.
• FUNK, H. Lehrwerke und andere neue Medien. In Fremdsprache Deutsch. Stuttgart: Klett Edition Deutsch, 2/1999, ISBN 3-12-675543-7, ISSN 0937-3160
• GÖBEL, R. Lernen mit Spielen. Frankfurt – Bonn: Pädagogische Arbeitsstelle des Deutschen Volkshochschul – Verbandes, 1979.
• GRÄTZ, R. Lerndimensionen. In Fremdsprache Deutsch. Stuttgart: Klett Edition Deutsch, 2/1999. ISBN 3-12-675543-7, ISSN 0937-3160
• HANUŠOVÁ, S. Lingvodidaktický pohled na problematiku výuky cizích jazyků u dětí s SPU. In BARTOŇOVÁ, M. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zaměření na edukaci žáků se specifickými poruchami učení. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-38-1.
• CHODĚRA, R., RIES L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století (II). Ostrava: Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta, 2000. 1. vyd. ISBN 80-7042-157-6.
• IVANOVÁ, J., LENOCHOVÁ, A., LÍNKOVÁ, J., ŠIMÁČKOVÁ, Š. Společný evropský referenční rámec pro jazyky (překlad). Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. 1. vyd. ISBN 80-244-0404-4
• JANÍKOVÁ, V., BARTOŇOVÁ, M. Výuka německého jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MU, 2004. 1. vyd. ISBN 80-210-3135-2.
• REGELEIN, S. Lernspiele im Deutschunterricht. München: R. Oldenbourg Verlag GmbH, 1993. ISBN 3-486-98565-5
• REGELEIN, S. Spielen un Unterricht und Freizeit. München: R. Oldenbourg Verlag GmbH, 1988. ISBN 3-486-98541-8
• SELLIN, K., Wenn Kind mit Legasthenie Fremdsprachen lernen. München: Ernst Reinhardt Verlag, 2004. ISBN 3-497-01673-X
• ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2001. 1. vyd. ISBN 80-7178-544-X.
• ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. 10. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
• ZELINKOVÁ, O. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2006. ISBN 80-7311-022-9
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK