Sebehodnocení čtení
Název práce v češtině: | Sebehodnocení čtení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Self-evaluation of reading |
Klíčová slova: | čtení, sebehodnocení čtení, technika čtení, čtenářské chování, porozumění čtenému |
Klíčová slova anglicky: | reading, self reading, reading technique and reading behavior, reading comprehension |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 28.01.2015 |
Datum zadání: | 28.01.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 19.01.2018 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.12.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.01.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1) Analýza pramenů k sebehodnocení čtení u žáků ml.šk.věku
2) Analýza datového korpusu - srovnání výsledků dotazníku sebehodnocení čtení a testů čtení (jak dekódování, tak porozumění) 3) Závěrečné zhodnocení |
Seznam odborné literatury |
Gough, P. & Tunmer, W. (1986). Decoding, Reading, and Reading Disability. Remedial and Special Education, 7(1), 6-10.
Kucharská et al. (2014). Porozumění čtenému I. Typický vývoj porozumění čtenému – východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu. Praha: Pedf UK v Praze. Kucharská et al. (2015). Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému – metodologie, výsledky a interpretace výzkumu. Praha: Pedf UK. Kulhánková, E., Málková, G. (2008) Fonematické uvědomování a jeho role ve vývoji gramotnosti - přehledová studie. E-psychologie, 2(4). Matějček, Z. et al. (1987). Zkouška čtení. Bratislava: Psychodiagnostika. Matějček, Z., Vágnerová, M. (2006). Sociální aspekty dyslexie. Praha: Karolinum. Presslerová, P., & Rusnáková, K. (2015). Slabí čtenáři v kontextu porozumění čtenému‒přehledová studie. E-psychologie, 9(1). Sedláčková, D. (2009). Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada. Schöffelová, M., & Mikulajová, M. (2012). Vývoj různých aspektů čtení ve slovenštině. Pedagogika, 1-2. Sotáková et al. (2014). Porozumění čtenému II. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží – východiska, témata, zdroje – kritická analýza a návrh výzkumu. Praha: Pedf UK v Praze. Špačková et al. (2016). Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží – metodologie, výsledky a interpretace výzkumu. Praha: Pedf UK v Praze. |