Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sebehodnocení čtení
Název práce v češtině: Sebehodnocení čtení
Název v anglickém jazyce: Self-evaluation of reading
Klíčová slova: čtení, sebehodnocení čtení, technika čtení, čtenářské chování, porozumění čtenému
Klíčová slova anglicky: reading, self reading, reading technique and reading behavior, reading comprehension
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.01.2015
Datum zadání: 28.01.2015
Datum a čas obhajoby: 19.01.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 19.01.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) Analýza pramenů k sebehodnocení čtení u žáků ml.šk.věku
2) Analýza datového korpusu - srovnání výsledků dotazníku sebehodnocení čtení a testů čtení (jak dekódování, tak porozumění)
3) Závěrečné zhodnocení
Seznam odborné literatury
Gough, P. & Tunmer, W. (1986). Decoding, Reading, and Reading Disability. Remedial and Special Education, 7(1), 6-10.
Kucharská et al. (2014). Porozumění čtenému I. Typický vývoj porozumění čtenému – východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu. Praha: Pedf UK v Praze.
Kucharská et al. (2015). Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému – metodologie, výsledky a interpretace výzkumu. Praha: Pedf UK.
Kulhánková, E., Málková, G. (2008) Fonematické uvědomování a jeho role ve vývoji gramotnosti - přehledová studie. E-psychologie, 2(4).
Matějček, Z. et al. (1987). Zkouška čtení. Bratislava: Psychodiagnostika.
Matějček, Z., Vágnerová, M. (2006). Sociální aspekty dyslexie. Praha: Karolinum.
Presslerová, P., & Rusnáková, K. (2015). Slabí čtenáři v kontextu porozumění čtenému‒přehledová studie. E-psychologie, 9(1).
Sedláčková, D. (2009). Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada.
Schöffelová, M., & Mikulajová, M. (2012). Vývoj různých aspektů čtení ve slovenštině. Pedagogika, 1-2.
Sotáková et al. (2014). Porozumění čtenému II. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží – východiska, témata, zdroje – kritická analýza a návrh výzkumu. Praha: Pedf UK v Praze.
Špačková et al. (2016). Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží – metodologie, výsledky a interpretace výzkumu. Praha: Pedf UK v Praze.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK