Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Šíření informací v prostředí online komunit: Příklad české foodie komunity
Název práce v češtině: Šíření informací v prostředí online komunit: Příklad české foodie komunity
Název v anglickém jazyce: Information spread in online communities: Example of the Czech foodie community
Klíčová slova: foodie, jídlo, sociální média, sociální sítě, blogy, analýza sociálních sítí, kvalitativní výzkum, Scuk
Klíčová slova anglicky: foodie, food, social media, social networking sites, blogs, social network analysis, qualitative research, Scuk
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Jiří Souček, DrSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.01.2015
Datum zadání: 28.01.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.02.2015
Datum a čas obhajoby: 22.06.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tomáš Diviák, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce si klade za cíl představit a prozkoumat jev šíření informací ve vybraných sociálních sítích na příkladu české foodie komunity. Po nastínění aktuálních konceptů teorie analýzy komunikace v sociálních sítích budou prezentovány oblíbené internetové komunikační nástroje v komunitě tzv. foodies (lidí, kteří se zabývají dobrým jídlem a vyhledáváním nových zážitků v této oblasti). Praktická část se pak zaměří na výzkum české online foodie komunity prostřednictvím analýzy sociálních sítí (SNA). Pozornost bude mimo jiné věnována srovnání hierarchie a vlastností této online komunity v prostředí jednotlivých sociálních sítí (Twitter, Instagram nebo specializovaná česká sociální síť Scuk). Součástí práce bude i kvalitativní výzkum vlivu šíření informací v online prostředí na offline prostředí - konkrétně na návštěvnost a úspěšnost gastronomických podniků.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
GOLBECK, Jennifer. Analyzing the social web. Burlington: Morgan Kaufmann, 2013. ISBN 978-012-4055-315.
JENKINS, Henry, Sam FORD a Joshua GREEN. Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture. Londýn: NYU Press, 2013. ISBN 978-0814743508.
ROUSSEAU, Signe. Food and Social Media: You Are What You Tweet. Walnut Creek: AltaMira Press, 2012. ISBN 978-0759120433.
WASSERMAN, Stanley a Katherine FAUST. Social network analysis: methods and applications. New York: Cambridge University Press, 1994. ISBN 05-213-8707-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK