Rozvoj autonomie žáků ve školách C. Freineta
Název práce v češtině: | Rozvoj autonomie žáků ve školách C. Freineta |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Development of pupils´ autonomy at C.Freinet´s schools |
Klíčová slova: | autonomie, autodeterminační teorie, alternativní pedagogika, Célestin Freinet, École des Bruyères, individuální práce |
Klíčová slova anglicky: | autonomy, self-determination theory, alternative pedagogy, Célestin Freinet, École des Bruyères, individual work |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 07.01.2015 |
Datum zadání: | 08.01.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.06.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Prostudování odborné literatury.
Formulování cílů diplomové práce: popsat, jakým způsobem rozvíjejí školy C.Freineta autonomii žáků a jak se vedení k samostatnosti na těchto školách odráží v životě žáků mimo školu. Stanovení výzkumné otázky: Jak se vedení k samostatnosti ve výuce na škole C. Freineta odráží v životě žáků mimo školu? Zpracování teoretických východisek řešení problému. Zpracování výzkumné části práce: metody pozorování a dotazování, případová studie jedné konkrétní školy. Zpracování závěrů diplomové práce. |
Seznam odborné literatury |
Štech, S.Škola stále nová. Praha: Karolinum 1992.
Freinet,C. Les techniques Freinet de l´Ecole moderne. 1964. Pevronie, H. Célestin Freinet: Pédagogie et émancipation. Hachette 1999. Rýdl, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Praha 1994. Doušková, A. Pedagogika C. Freineta a jeho techniky ve škole. Komenský, 5/2004, s.11-17. Tomková, A. seriál Podněty z pedagogiky C. Freineta. Učitelské listy, č.2-6, 2007. Tomková, A., Kašová, J., Dvořáková M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009. |