Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vztah dítě s ADHD a jeho rodiny ke škole
Název práce v češtině: Vztah dítě s ADHD a jeho rodiny ke škole
Název v anglickém jazyce: Relationship of a child with ADHD and his family to school
Klíčová slova: ADHD, neklidné dítě, rodina, škola, vztah
Klíčová slova anglicky: ADHD, restless child, family, school, relationship
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.12.2014
Datum zadání: 22.12.2014
Datum a čas obhajoby: 11.01.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.12.2016
Datum proběhlé obhajoby: 11.01.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
• Teoretické zpracování z dostupné odborné literatury
• Důraz na formální a etickou správnost
• Práce s informačními zdroji
• Zpracování empirického výzkumu v designu zakotvené teorie
Seznam odborné literatury
1) BARKELEY, RUSSELL A. Attention-deficit hyperactivity disorder : a handbook for diagnosis and treatment. New York : Guilford Press, 1990. ISBN 0-89862-443-6 (váz.).
2) DRTÍKOVÁ, I. Hyperaktivní dítě: vše co potřebujete vědět o dítěti s hyperkinetickou poruchou (ADHD). 2. vyd. Praha: Galén, 2007. ISBN 978-80-7262-447-8.
3) DUPAUL, GEORGE J. - STONER, G.; foreword by Russell A. Barkley. ADHD in the schools : assessment and intervention strategies. New York : Guilford Press, c1994. ISBN 0-89862-245-X .
4) FRYNTOVÁ, M. – HUBINKOVÁ, Z.. Hyperaktivní dítě v běžné třídě. Psychologie dnes. -- ISSN 1212-9607. -- Roč. 17, č. 9 (2011), s. 58-59.
5) JUCOVIČOVÁ, D. - ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině : základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.
6) KOLČÁROVÁ, I. - LACINOVÁ, L. Rodičovství očima matek neklidných dětí. Brno: Barristal & principal: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-87029-47-3.
7) MUNDEN, A. - ARCELSUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. 2. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-188-3.
8) PACLT, I. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1426-4.
9) RABUŠICOVÁ, M. et. al. Škola a (versus) rodina. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
10) ŠTĚCH, S. VIKTOROVÁ, I. Vztahy rodiny a školy - hledání dialogu (Relationship between family and school- searching for a dialogue). In : Předškolní a primární pedagogika (eds. Kolláriková, Z., Pupala, B.). Praha, Portál 2001, s. 57 – 94.
11) VIKTOROVÁ, I. - ŠTĚCH, S. Rodičovské pohledy na školu a vztah dětí k ní (Parents view of school and relationship children-school). In: PSŠE: Co se v mládí naučíš. Praha, PedF UK 2001. Supplementum 77, s. 144-164.
Předběžná náplň práce
Obsah:
1. Úvod
2. Teoretická část
2.1 Pojmové vymezení
2.2 Projevy ovlivňující vztahové situace
2.3 Postavení dítěte s ADHD ve škole
2.3.3 Vztah ke škole jako k instituci
2.3.4 Vztah k učitelům
2.3.5 Vztah k vrstevníkům
2.3 Vztah rodiny a školy
2.3.1 Postoj rodiny ke škole jako k instituci
2.3.2 Vztah k učitelům
2.3.3 Vliv diagnózy ADHD na vzájemné vztahy
3. Praktická část
3.1 Design vlastního výzkumného projektu
3.2 Cíle výzkumného šetření
3.3 Definování výzkumných otázek
3.4 Popis zkoumaní skupiny
3.5 Metody sběru dat
3.6 Diskuze nad použitými metodami a kvalitami vzorku
3.7 Výsledky
3.8 Diskuze k výzkumným zjištěním
4. Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Contents:
1. Introduction
2. Theoretical Part
2.1 Definition of Terms
2.2 Expressions Affecting Relationship Situations
2.3 Position of Child with ADHD at School
2.3.3 Relationship to School as Institution
2.3.4 Relationship to Teachers
2.3.5 Relationship to Peers
2.3 Relation of Family and School
2.3.1 Attitude of Family to School as Institution
2.3.2 Relationship to Teachers
2.3.3 Impact of ADHD Diagnosis to Mutual Relations
3. Practical Part
3.1 Design of Own Research Project
3.2 Objectives of Survey
3.3 Definition of Research Questions
3.4 Description of Analysed Group
3.5 Methods of data Collection
3.6 Discussion over Applied Methods and Sample Quality
3.7 Results
3.8 Discussion about Research Findings
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK