Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociálně-ekonomické postavení českého učitele
Název práce v češtině: Sociálně-ekonomické postavení českého učitele
Název v anglickém jazyce: Social-economic status of Czech teacher
Klíčová slova: učitel, postavení učitele, mzda, prestiž
Klíčová slova anglicky: teacher, position of the teacher, salary, prestige
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Vedoucí / školitel: PhDr. Milena Tichá, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.12.2014
Datum zadání: 15.12.2014
Datum a čas obhajoby: 12.09.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R207C, 207C, KOVF, místnost pro obhajoby
Datum odevzdání elektronické podoby:27.06.2016
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Věra Jirásková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomantka se zaměří na základní teoretická východiska zvoleného problému a vymezí klíčové kategorie, se kterými bude pracovat. Zdůvodní a uvede základní kritéria pro hodnocení postavení českých učitelů.
V praktické části zhodnotí sociálně ekonomické postavení učitelů v České republice podle stanovených kritérií, vyvodí obecné závěry a zformuluje doporučení vhodná pro praxi.
Seznam odborné literatury
MORKES, František: Postavení učitele v předmnichovském Československu. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1994, 26 s. ISBN 80-211-0182-2.

PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 154 s. ISBN 80-7178-621-7.

PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 978-80-7367-647-6.

RADOVÁ, Lenka. Nová role učitele, podstata a specifika osobnostně sociálního rozvoje. 1. vyd. Plzeň: Národní institut pro další vzdělávání, 2010. 32 s. ISBN 978-80-86956-59-6.

SPILKOVÁ, Vladimíra a Jaroslava VAŠUTOVÁ. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání: výzkumný záměr: úvodní teoreticko-metodologické studie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008, 330 s. ISBN 978-80-7290-384-9.

ŠVECOVÁ, Jana, Jaroslav KOŤA, Stanislav ŠTECH, Vladimíra SPILKOVÁ, Milena
TICHÁ a Radomír HAVLÍK. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1998, 146 s. ISBN 80-86039-72-2.

TOLLINGEROVÁ, Dana: Povolání vysokoškolského učitele v mezinárodním srovnání. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 1999, 61 s. ISBN 80-86302-13-X.

VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 978-80-7290-325-2.

WALTEROVÁ, Eliška. Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém: sborník z celostátní konference. Praha: Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta, 2001, 167 s. ISBN 80-7290-059-5.



Předběžná náplň práce
Teoretická východiska zvoleného problému.
Základní kritéria hodnocení sociálně ekonomického postavení učitele.
Sociálně ekonomické postavení českého učitele v praxi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Theoretical basis of the theoretical starting point
The basic criteria for evaluating of the socio-economic status of teacher.
Socio-economic status Czech teacher in practice.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK