Sociálně-ekonomické postavení českého učitele
Název práce v češtině: | Sociálně-ekonomické postavení českého učitele |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Social-economic status of Czech teacher |
Klíčová slova: | učitel, postavení učitele, mzda, prestiž |
Klíčová slova anglicky: | teacher, position of the teacher, salary, prestige |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Milena Tichá, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 15.12.2014 |
Datum zadání: | 15.12.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R207C, 207C, KOVF, místnost pro obhajoby |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.06.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Věra Jirásková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomantka se zaměří na základní teoretická východiska zvoleného problému a vymezí klíčové kategorie, se kterými bude pracovat. Zdůvodní a uvede základní kritéria pro hodnocení postavení českých učitelů.
V praktické části zhodnotí sociálně ekonomické postavení učitelů v České republice podle stanovených kritérií, vyvodí obecné závěry a zformuluje doporučení vhodná pro praxi. |
Seznam odborné literatury |
MORKES, František: Postavení učitele v předmnichovském Československu. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1994, 26 s. ISBN 80-211-0182-2.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 154 s. ISBN 80-7178-621-7. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 978-80-7367-647-6. RADOVÁ, Lenka. Nová role učitele, podstata a specifika osobnostně sociálního rozvoje. 1. vyd. Plzeň: Národní institut pro další vzdělávání, 2010. 32 s. ISBN 978-80-86956-59-6. SPILKOVÁ, Vladimíra a Jaroslava VAŠUTOVÁ. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání: výzkumný záměr: úvodní teoreticko-metodologické studie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008, 330 s. ISBN 978-80-7290-384-9. ŠVECOVÁ, Jana, Jaroslav KOŤA, Stanislav ŠTECH, Vladimíra SPILKOVÁ, Milena TICHÁ a Radomír HAVLÍK. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1998, 146 s. ISBN 80-86039-72-2. TOLLINGEROVÁ, Dana: Povolání vysokoškolského učitele v mezinárodním srovnání. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 1999, 61 s. ISBN 80-86302-13-X. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 978-80-7290-325-2. WALTEROVÁ, Eliška. Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém: sborník z celostátní konference. Praha: Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta, 2001, 167 s. ISBN 80-7290-059-5. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická východiska zvoleného problému.
Základní kritéria hodnocení sociálně ekonomického postavení učitele. Sociálně ekonomické postavení českého učitele v praxi. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Theoretical basis of the theoretical starting point
The basic criteria for evaluating of the socio-economic status of teacher. Socio-economic status Czech teacher in practice. |