Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Podpora komunikačních dovedností u žáků v základních školách
Název práce v češtině: Podpora komunikačních dovedností u žáků v základních školách
Název v anglickém jazyce: Support of communication skills of pupils in elementary schools
Klíčová slova: poruchy autistického spektra, komunikace, strukturované učení, motivace, žák, AAK, základní škola
Klíčová slova anglicky: autism, communication, TEACCH programme, motivation, pupil, AAC, elementary school
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 24.11.2014
Datum zadání: 24.11.2014
Datum a čas obhajoby: 14.09.2016 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:15.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2016
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá podporou komunikace žáků v základních školách. Specificky se věnuje této podpoře u žáků s poruchami autistického spektra. Text práce je složen z teoretické a praktické části. Teoretická část je členěna na pět kapitol, které se věnují vymezení pojmu autismus, triádě postižení, systémům alternativní a augmentativní komunikace a vzdělávání osob s poruchou autistického spektra a kompetencím nutným pro započetí základního vzdělávání. Praktická část je kvalitativním šetřením a sestává se z případových studií popisujících komunikaci žáků s poruchou autistického spektra. Tyto případové studie jsou pak zaměřeny na metody výuky komunikace u těchto žáků, analyzování jejich dosažené úrovně a také poukázání na důležitost motivace a spolupráce rodiny a školy při této výuce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis deals with the support of communication skills of pupils in elementary schools. The attention is specifically paid to the support of pupils with autism. The text itself consists of theoretical and empirical part. The theoretical part is divided into five chapters which deal with defining the term autism, the triad of impairments, the alternative and augmentative communication systems, the education of pupils with autism and the competences needed to initiate their elementary education. The empirical part uses qualitative research and consists of individual case studies which describe the communication of pupils with autism. These case studies are specifically focused on methods used for teaching communication, mapping the achievements of pupils with autism and showing the importance of cooperation between school and family in the educational process.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK