Rozvoj čtenářské gramotnosti pomocí metod RWCT
Název práce v češtině: | Rozvoj čtenářské gramotnosti pomocí metod RWCT |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Development of literacy using the RWCT methods |
Klíčová slova: | program a metody RWCT, čtenářská gramotnost, čtenářství, Český jazyk a literatura |
Klíčová slova anglicky: | Programme and methods RWCT, reading literacy, reading, Czech language and literature |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 09.11.2014 |
Datum zadání: | 12.11.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.03.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1.Prostudování odborné literatury
2.Formulování cílů DP a výzkumných otázek: Analyzovat metody RWCT z hlediska možností rozvoje složek čtenářské gramotnosti. Vypracovat případovou studii učitelky, která dlouhodobě používá metody RWCT k rozvoji čtenářské gramotnosti a čtenářství svých žáků. Mohou metody RWCT rozvíjet všechny složky čtenářské gramotnosti a čtenářství? 3.Vypracování diplomové práce: a/ Cíle práce b/Teoretické zpracování problému - zvl. analýza metod RWCT z hlediska možností rozvoje složek čtenářské gramotnosti c/Výzkumná část - případová studie učitelky, s důrazem na zastoupení složek ČG a místo metod RWCT v jejím pojetí rozvoje čtenářské gramotnosti a čtenářství žáků d/Závěry DP |
Seznam odborné literatury |
Košťálová, H., Šafránková, K., Hausenblas, O., Šlapal, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI 2010.
Steelová, J.L. et al. Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Příručky I.-VIII. Praha: OSI 1998. Tomková, A. Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK 2007. Vykoukalová, V., Wildová, R. Čtenářská gramotnost žáků 1.stupně a možnosti jejího rozvoje. Praha: PedF UK 2013. Zachová, A., Wildová, R. Čtenářství a čtenářská gramotnost. Vlkov 2013. |