Komparace svátosti křtu katolického a husitského pojetí
Název práce v češtině: | Komparace svátosti křtu katolického a husitského pojetí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparation of the sacrament of baptism according to the Catholic and the Hussite conception |
Klíčová slova: | svátost, křest, teologie, Římskokatolická církev, Církev československá husitská, iniciace |
Klíčová slova anglicky: | sacrament, baptism, theology, Roman Catholic Church, Czechoslovak Hussite Church, initiation |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra systematické teologie, teologické etiky a teologické filozofie (28-01) |
Vedoucí / školitel: | prof. ThDr. Zdeněk Kučera |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 03.06.2016 |
Datum zadání: | 03.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.06.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2016 |
Oponenti: | Mgr. Pavel Kolář, M.T.S., Th.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Život a dílo Antonia Fogazzara
2. Román Il Santo 3. Ohlasy Fogazzarova reformního programu v českém prostředí (český překlad románu, články časopisů katolické moderny, reformní program českých modernistů) 4. Zhodnocení Fogazzarova vlivu |
Seznam odborné literatury |
Román Il Santo a jeho český překlad
Paolo Marangon: Il modernismo di Antonio Fogazzaro, 1998. Časopisy: ČKD, Nový život, atd. |
Předběžná náplň práce |
V této práci se věnuji svátosti křtu. Rozčlenil jsem ji do jednotlivých kapitol, ve kterých představuji pojetí křtu v Novém zákoně, v katolické tradici, podle reformované teologie a v Církvi československé husitské. V závěrečné kapitole jsem použil komparaci s cílem zjistit, v čem se katolické a husitské pojetí křtu shodují a v čem jsou odlišná. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Subject of this work is the sacrament of baptism. It´s divided into a few chapters, in which I present the conception of baptism in the New Testament, in the Catholic tradition, in the Reformed theology and in the Czechoslovak Hussite Church. In the last chapter I have compared the Catholic and the Hussite points of view. |