Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Polarizace české společnosti v pohledu na prezidenta v letech 1990-2017
Název práce v češtině: Polarizace české společnosti v pohledu na prezidenta v letech 1990-2017
Název v anglickém jazyce: Polarization of Czech society in the view of the president in 1990-2017
Klíčová slova: prezidentská volba, veřejné mínění, průzkum veřejného mínění
Klíčová slova anglicky: presidential election, public opinion, polls
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (21-KSOC)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.09.2014
Datum zadání: 30.09.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.10.2014
Datum a čas obhajoby: 05.09.2017 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jan Sládek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat politickou polarizací české společnosti v pohledu na všechny dosavadní porevoluční prezidenty. Přiblíží pojem politické polarizace a hlavní okruhy jejího zkoumání, zejména různé aspekty polarizace elektorátu. Popsány budou teorie polarizace voličů, problematika vztahu polarizace a ideologické vyhraněnosti a témata polarizujícího vlivu samotného prezidenta, působení masových médií či dopadu volebního procesu. Empirická část práce bude analyzovat vývoj polarizace občanů v otázce důvěry v prezidenta
a zjišťovat, zda krajně hodnotící skupiny vykazují z hlediska demografických údajů, politické orientace a politické aktivity specifické znaky. Použita budou data z výzkumů Naše společnost z let 1990-2017.
Seznam odborné literatury
BERGER, Arthur Asa. Political culture and public opinion. New Brunswick, U.S.A.: Transaction Publishers, c1989. ISBN 08-873-8753-5.
BRODY, Richard A. Assessing the president: the media, elite opinion, and public support. Stanford, Calif.: Stanford University Press, 1991, viii, 198 p. ISBN 08-047-1907-1.
CRESPI, Irving. Public opinion, polls, and democracy. Boulder, Colo.: Westview Press, 1989, xii, 148 p. ISBN 08-133-0899-2.
CRESPI, Irving. The public opinion process: how the people speak. Mahwah, N.J.: Erlbaum, 1997. ISBN 08-058-2665-3.
ČERVENKA, Jan. České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti. Vyd. 1. Editor Daniel Kunštát. Praha: Sociologický ústav Akademie věd ČR, 2006, 226 s. ISBN 80-733-0081-8.
DEARING, James W a Everett M ROGERS. Agenda-setting. Thousand Oaks, Calif.: Sage, c1996, x, 139 p. ISBN 07-619-0563-4.
DUBSKÝ, Josef, Karol MURDZA a Lukáš URBAN. Sociologie médií a veřejného mínění. Vyd. 1. Praha: Policejní akademie České republiky, 2006, 129 s. ISBN 80-725-1234-X.
EDITED BY ROBERT Y. SHAPIRO, Lawrence R. Jacobs. The Oxford handbook of American public opinion and the media. Oxford, UK [etc.], 2013. ISBN 978-019-9673-025.
FISHKIN, James S. The voice of the people: public opinion and democracy. [New ed.]. New Haven: Yale University Press, 1997. ISBN 03-000-7255-4.
GAMSON, William A. Talking politics. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1992, xiv, 272 p. ISBN 05-214-3679-6.
HABERMAS, Jürgen. Strukturální přeměna veřejnosti: zkoumání jedné kategorie občanské společnosti. Vyd. 1. Překlad Alena Bakešová, Josef Velek. Praha: Filosofia, 2000, 418 s. Morální a politická filosofie, sv. 8. ISBN 80-700-7134-6.
HERZMANN, Jan, Iva PECÁKOVÁ a Ilja NOVÁK. Výzkumy veřejného mínění. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1995, 115 s. ISBN 80-707-9570-0.
JOHNSON, Thomas J. Agenda setting in a 2.0 world. ISBN 978-041-5837-019.
KALVAS, František. Nastolování agendy: role masové a interpersonální komunikace, osobní zkušenosti a genderu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2009, 160 s. ISBN 978-807-0438-053.
KENNAMER, J. Public opinion, the press, and public policy. Westport, Conn.: Praeger, 1992, viii, 202 p. ISBN 02-759-3743-7.
LIPPMANN, Walter. Public opinion. 1st Free Press pbks. ed. New York: Free Press Paperbacks, 1997, xvi, 272 p. ISBN 06-848-3327-1.
MCCOMBS, Max... [et]. The news and public opinion: media effects on civic life. Cambridge, UK: Polity Press, 2011. ISBN 978-074-5645-193.
MCCOMBS, Maxwell E, Edna F EINSIEDEL a David H WEAVER. Contemporary public opinion: issues and the news. Hillsdale, N.J.: L. Erlbaum, 1991, viii, 114 p. ISBN 08-058-1102-8.
MCCOMBS, Maxwell E. Agenda setting: nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 251 s. ISBN 978-807-3675-912.
MYERS, Greg. Matters of opinion: talking about public issues. New York: Cambridge University Press, 2004, xvii, 258 p. ISBN 05-217-9312-2.
NOELLE-NEUMANN, Elisabeth. The spiral of silence: public opinion, our social skin. 2nd ed. Chicago: University of Chicago Press, 1993, xii, 269 p. ISBN 02-265-8936-6.
RENDLOVÁ, Eliška a Tomáš LEBEDA. Výzkumy veřejného mínění: teoretické souvislosti a praktická aplikace. 1. vyd. Praha: Sociologický ústav Akademie věd České republiky, 2002, 52 s. Sociological papers, 02:13. ISBN 80-733-0032-X.
SHAMIR, Jacob a Michal SHAMIR. The anatomy of public opinion. Ann Arbor: University of Michigan Press, c2000, xiii, 301 p. ISBN 04-721-1022-5.
Společenské procesy a jejich aktéři. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2000, 168 s. Acta Universitatis Carolinae. ISBN 80-246-0052-8.
ŠUBRT, Jiří. Kapitoly ze sociologie veřejného mínění: teorie a výzkum. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 241 s. ISBN 80-718-4522-1.
TOURANGEAU, Roger, Lance J RIPS a Kenneth A RASINSKI. The psychology of survey response. New York: Cambridge University Press, 2000, xiii, 401 p. ISBN 05-215-7629-6.
URBAN, Lukáš, Josef DUBSKÝ a Karol MURDZA. Masová komunikace a veřejné mínění. Vyd. 1. Ilustrace Zdeněk Prošek. Praha: Grada, 2011, 230 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-802-4735-634.
VACEK, Lubomír. Čtení o veřejném mínění: pozvání do světa názorů lidí. Praha: Orego, 1997, 125 p. ISBN 80-902-1076-7.
WANTA, Wayne. The public and the national agenda: how people learn about important issues. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, 1997, viii, 122 p. ISBN 08-058-2461-8.
ZALLER, John. The nature and origins of mass opinion. New York, NY, USA: Cambridge University Press, xiii, 367 p. ISBN 05-214-0786-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK