Tato diplomová práce si klade za hlavní cíl zjistit, zda má využití tabletů při výuce zeměpisu vliv na proměnu vyučovacího stylu učitele a v důsledku toho pak na průběh vyučovacích hodin. Hlavní cíl by měl být dosažen na základě kvalitativního rozhovoru s učiteli zeměpisu základních škol. Ke splnění hlavního cíle je potřeba nejprve splnit několik dílčích cílů. Nejprve definovat pojem moderní technologie, popsat konkrétní technologii, kterou tato práce bude zkoumat ve vztahu ke změně vyučovacích hodin – tablet. Popis kladů a záporů využití tabletů ve výuce lze využ&i acute;t při sestavování dotazníku. Každý učitel ovlivňuje výuku svým pojetím, to souvisí s tvorbou hodiny i s tablety. Každý učitel má jiný vztah k moderním technologiím, tento vztah pak bude promítat do konkrétních hodin s tabletem. Nezbytným dílčím cílem je popsání metod kvalitativního výzkumu, aby mohl být vytvořen dotazník a následně mohl být rozhovor proveden a vyhodnocen. Na základě získaných informací by mělo být možné vyvodit závěry, které splní hlavní cíl práce.