Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vnímání seriálového product placementu adolescenty
Název práce v češtině: Vnímání seriálového product placementu adolescenty
Název v anglickém jazyce: Adolescents' Perception of TV Show Product Placement
Klíčová slova: Product placement, adolescenti, seriály, vnímání, výzkumné šetření, komunikace, doporučení
Klíčová slova anglicky: Product placement, adolescents, TV series, perception, research, communication, recommendations
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Wadim Strielkowski, M.Sc., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.06.2014
Datum zadání: 18.06.2014
Datum a čas obhajoby: 16.06.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2015
Oponenti: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je popsat vnímání product placementu (PP), formy marketingové komunikace, českými adolescenty v seriálech. V teoretické části se práce zabývá termínem „product placement“, jeho definicí, historií, vývojem a rozdělením. Dále se zaměřuje na efektivitu product placementu, jeho legislativní úpravu, postavení v marketingové komunikaci, také popisuje jeho vztah k vytyčené skupině. Práce rovněžv menší míře mapuje vztah adolescentů a reklamy a charakterizuje adolescenty jako cílovou skupinu z hlediska marketingu. Praktická část se soustředí na vyhodnocení vlastního výzkumného šetření, které analyzuje postoj 507 českých adolescentů k product placementu. Ze získaných odpovědí respondentů vyplývá, jak čeští adolescenti vnímají seriálový product placement, zda si jeho vyobrazení ve vybraném mediálním formátu všímají a jestli na ně toto komerční sdělení má nějaký vliv. Na základě analýzy všech odpovědí je sestaveno komunikační doporučení product placementu pro český trh. Toto doporučení také zahrnuje empirický model product placementu a SWOT analýzu, která sumarizuje silné a slabé stránky, příležitosti a rizika této komunikace. Právě výzkumná šetření, analýzy a komunikační doporučení jsou největším přínosem této práce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis is to describe the attitude of Czech adolescent toward product placement (PP), a form of marketing communication in TV series. Having said that, the thesis describes the term “product placement”, its definition, history, development as well as its various formats. Apart from that, product placement's efficiency, legislative regulation and its meaning in marketing communication are taken into consideration. Besides, the thesis also defines the interactions between adolescents and commercials, and it refers to adolescents as a specific target group within marketing environment. The empiric model of product placement, based on adolescents' answers, describes the attitude of 507 respondents towards this marketing technique. The examination shows how Czech adolescents perceive TV series' product placement and whether they notice this technique in the chosen media format, and if the commercial message has an impact on the target group. Based on the analysis of all answers, a recommendation of product placement for Czech market will be set. On top of that, this recommendation includes an empiric model of product placement and a SWOT analysis to summarize strengths, weaknesses, opportunities and threats of this communication.
The research, analyses and suggestions are the biggest contribution of this thesis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK