Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Evaluace pedagoga mateřské školy
Název práce v češtině: Evaluace pedagoga mateřské školy
Název v anglickém jazyce: Evaluation nursery school teacher
Klíčová slova: pedagogický proces, kvalita, řízení pedagogického procesu, pedagog mateřské školy, profesní kompetence, profesní činnosti, evaluace, evaluační nástroje, zpětná vazba
Klíčová slova anglicky: the educational process, quality, educational process management, nursery school a teacher, professional competences, professional activities, the evaluation, evaluation instruments, feedback
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.06.2014
Datum zadání: 16.06.2014
Datum a čas obhajoby: 19.05.2015 14:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7,Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:03.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2015
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: RNDr. Zuzana Matušková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude popis nástrojů evaluace pedagogů mateřské školy se zaměřením na četnost jejich využívání. Zkoumán bude vzorek ředitelek mateřských škol ve Středočeském kraji. Práce bude vypracována v souladu se schváleným prováděcím projektem závěrečné práce.
Seznam odborné literatury
BEDRNOVÁ, Eva, Eva JAROŠOVÁ, Ivan NOVÝ, Martin CIPRO, Eva KAŠPAROVÁ, Tereza KRÁLOVÁ a Hana LORENCOVÁ. EVA BEDRNOVÁ, Eva Jarošová, Ivan Nový. Manažerská psychologie a sociologie. 1. vyd. Praha: Management Press, s.r.o., 2012. ISBN 978-807261-239-0.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing,a.s., 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
RÝDL, Karel a Klára ŠEĎOVÁ. Sebehodnocení školy: jak hodnotit kvalitu školy. Vyd. 1. Praha: Agentura STROM, 1998, 71 s. Škola 21, sv. 3. ISBN 80-861-0604-7.
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 190 s. ISBN 80-7178-262-9.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina a Martina KUPCOVÁ. Autoevaluace mateřské školy: metodická příručka k vlastnímu hodnocení. 1. vyd. Praha: VÚP, Výzkumný ústav pedagogický v Pra-ze, 2008, 44 s. Metodika RVP - Rámcový vzdělávací program. ISBN 978-80-87000-22-9.
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8.
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. 1. vyd. Praha: Portál, 2006, ISBN 80-7178-537-7.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. ISBN 80-85931-79-6.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 1. vydání. [online]. Praha: Vý-zkumný ústav pedagogický, 2006. [cit. 2013-03-13]. ISBN 80-87000-00-5. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp content/uploads/2009/12/RVP_PV 2004.pdf
Cesta ke kvalitě. [online]. 2012. vyd. Dostupné z: http://www.nuov.cz/ae
TRUNDA, Jiří. Profesní portfolio učitele: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. 1. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0. Dostupné z: http://evaluacninastroje.rvp.cz/nuovckk_portal/Default.aspx?tabid=171
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK