Školský management a efektivita vzdělávání
Název práce v češtině: | Školský management a efektivita vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | School management and effectiveness of education |
Klíčová slova: | management, kompetence, vzdělávání, efektivita, řízení, kvalita, změna, administrativa |
Klíčová slova anglicky: | management, competencies, education, efficiency, management, quality, change, administration |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jiří Trunda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 10.06.2014 |
Datum zadání: | 10.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2015 10:15 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7,Praha 1, M103, multimediální učebna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN) |
Oponenti: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi činností managementu školy a efektivitou vzdělávání. Výzkumný cílem je komparace procesů realizovaných managementem školy nebo školského zařízení, cíleně a systematicky vedoucích ke zvýšení efektivity vzdělávání studentů, žáků či dětí, v souvislosti s absolvováním managerského studia na CŠM. |
Seznam odborné literatury |
BASL, J. aj. 2010. Hlavní zjištění výzkumu PISA 2009: Umíme ještě číst? Praha: Ústav pro
informace ve vzdělávání, 2010. ISBN 978-80-211-0608-6. GAVORA, P. 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6. HENDL, J. 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. MCKinsey&Company 2010. Klesající výsledky českého základního a středního školství: fakta a řešení [online]. Praha: MCKinsey&Company, 2010 [cit. 2012-02-15]. Dostupné na WWW: <http://www.mckinsey.com/locations/prague/work/probono/ 2010_09_02_McKinsey&Company_Klesajici_vysledky_ceskych_zakladnich_a_strednich_skol_f akta_a_reseni.pdf>. OBDRŽÁLEK, Z. 2008. Vedení a řízení školy jako element systému její kvality. In: Komenský, ročník 132, č. 5/2008, s. 13-16. ISSN 0323-0449. SCHRATZ, M. aj. 2011. Zlepšování kvality vedení škol ve střední Evropě: Závěrečná zpráva o projektu Kvalitním vedením škol k efektivnímu učení. Praha: MŠMT, 2011. SCHRODER,H.M. 1989 cit. podle KUBEŠ, M.; SPILLEROVÁ, D.; KURNICKÝ, R., 2004. Manažerské kompetence: Způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0698-9. ŠULEŘ,O. 2008. 5 rolí manažera a jak je profesionálně zvládnout. Praha: Computer Press, 2008. ISBN: 978-80-251-2316-4. TROJAN, V. 2009. Vzdělávání ředitelů škol a jejich kompetence [online] Praha: CŠM Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2009 [cit. 2012-01-12]. Dostupné na WWW: < http:// www.ucitelske-listy.cz/2010/05/vaclav-trojan-vzdelavani-reditelu-skol.html>. TROJAN, V. 2010. Systém vzdělávání řídících pracovníků v České republice. Řízení školy. 2010, 12, s. 4-6. VETEŠKA, J.; TURECKIOVÁ, M. 2008. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha 2001. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2001. ISBN 80-211-0372-8. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání v České republice: Závěry 2012. [online]. OECD, 2012 [cit. 2012-03-03]. Dostupné na WWW: <http://www.msmt.cz/file/20716>. ČESKO. Zákon č. 563 ze dne 24. září 2004 o pedagogických pracovnících a změně dalších zákonů. In: Sbírka zákonů České republiky. 2004, částka 190, s.10333-10345. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi činností managementu školy a efektivitou vzdělávání. Výzkumný cílem je komparace procesů realizovaných managementem školy nebo
školského zařízení, cíleně a systematicky vedoucích ke zvýšení efektivity vzdělávání studentů, žáků či dětí, v souvislosti s absolvováním managerského studia na CŠM. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis deals with the relationship between the activities of school management and effectiveness of education. The research objective is to describe processes realized by school management or management of a school facility, which are targeted and systematically lead to increase students, pupils or children education efficiency in connection with the completion of managerial studies at School management centre. |