Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Tabletové magazíny – jejich historie, vývoj a současné postavení na českém mediálním trhu
Název práce v češtině: Tabletové magazíny – jejich historie, vývoj a současné postavení na českém mediálním trhu
Název v anglickém jazyce: Tablet magazines - the history, evolution and current position on the czech media market
Klíčová slova: Tablet, chytrý telefon, tabletový magazín, interaktivita, dotazníkové šetření, operační systém.
Klíčová slova anglicky: Tablet, smartphone, tablet-only magazine, interactivity, survey questionnaire, operating system.
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Cebe, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.06.2014
Datum zadání: 04.07.2014
Datum a čas obhajoby: 16.06.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:13.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2015
Oponenti: Mgr. Jan Švelch, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce je věnována vzniku a vývoji tabletových magazínů v České republice. Součástí práce je rozbor nejen ryze tabletově vydávaných magazínů působících na českém mediálním trhu v období let 2012–2015, ale i samotných vydavatelství, jež se tomuto modernímu specifickému technologickému trendu věnují. Podstatnou částí je poté vytyčení technologických aspektů souvisejících s procesem jejich tvorby a distribuce a také aktuálně platné restrikce z oblasti legislativy. Teoretický pohled na tuto problematiku je poté ověřován a prozkoumán v rámci realizovaného dotazníkového šetření. V rámci něj bylo u majitelů chytrých telefonů a tabletů v České republice zjišťováno nejen prozatímní využívání těchto zařízení k různým aktivitám, ale především povědomí o dostupných tabletových magazínech. Následně byla u respondentů zjišťována konzumace těchto obsahů, postoj k interaktivitě obsahů, zpoplatnění titulů či zaměření do budoucna potenciálně nově vydávaných magazínů.
V závěru práce je na základě příkladu vývoje tohoto segmentu v zahraničních zemích, názorů odborníků a vlastního zhodnocení nastíněn možný vývoj této oblasti v následujících letech, a to především formou konkurenčních výhod (pozitiv) a nevýhod (negativ) tabletových magazínů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis is dedicated to the origin and development of the tablet-only magazines in the Czech Republic. The component of the thesis is the analysis not only of the tablet-only magazines published on the Czech media market in the period between the years 2012 and 2015, but also the publishing houses themselves that are specialised in this modern and unique technological trend. The essential part of the thesis is then the definition of technological aspects connected with the process of creation and distribution of the magazines and restrictions applied from the legislation area. Theoretical perspective on this issue was then tested and examined in the realized questionnaire survey. The smartphone and the tablet users were subjected to questions regarding their device usage for various activities, and also their awareness about the available tablet-only magazine. The usage of these electronical contents, the attitude to the interactivity, the pricing and the tematical specialization in the new potential tablet magazines were then determined. Based on the development of the market segment in foreign countries, on the opinion of the experts and on my own evaluation, the potential development in the Czech Republic is outlined in the closing part of this thesis via describing the advantages and disadvanteges of the tablet-only magazines.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK