Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv mediální agendy na veřejnou agendu v České republice
Název práce v češtině: Vliv mediální agendy na veřejnou agendu v České republice
Název v anglickém jazyce: The influence of media agenda on public agenda in the Czech Republic
Klíčová slova: Agenda setting; Mediální agenda; Veřejná agenda; Veřejné mínění, Téma, Tematická kategorie
Klíčová slova anglicky: Agenda setting, Media agenda, Public agenda, Public opinion, Issue, Thematic category
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (21-KSOC)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Petr Lupač, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.05.2014
Datum zadání: 26.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.02.2015
Datum a čas obhajoby: 17.06.2015 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude vycházet z teoretických základů teorie agenda setting, konkrétně její části popisující vliv médií na veřejné mínění. Teoretickými podklady budou především práce zahraničních autorů, například dílo McCombse, jednoho z hlavních představitelů teorie agenda setting. Zdrojem teoretické části bude také český sborník „Agenda-setting: teoretické přístupy“, který je zatím nejkomplexnější původně českou publikací o teorii agenda setting. Hlavními cíli práce bude pokusit se ověřit hypotézu, že teoretické předpoklady vlivu médií na veřejné mínění formulované teorií agenda setting jsou platné v mediálním a veřejném prostoru v České republice, a zjistit, která témata jsou v našem prostředí v obou agendách zastoupena nejvíce. V empirické části bude použita metoda obsahové analýzy a výsledky z průzkumů veřejného mínění ve vymezeném časovém úseku. Obsahová analýza se bude týkat témat, které vybraná média vypichují jako nejdůležitější. Kritériem pro výběr médií bude celostátní dosah a velikost publika. Publikum vybraných médií musí zahrnovat významnou část populace České republiky. Z výsledků výzkumu veřejného mínění budou použita data z odpovědí na otázku na nejdůležitější celospolečenská témata v době konání výzkumu. Závěrem práce bude zhodnocení možnosti aplikace teorie agenda setting a jejího empirického výzkumu na české prostředí a popis charakteru hlavních témat mediální a veřejné agendy v českém prostředí.
Seznam odborné literatury
Louw, E. (2005). The Media and the Political Process. London: SAGE Publication Ltd.
Luhmann, N. (2000). The Reality of Mass Media. Stanford: Stanford University Press.
McCombs, M., & Protess, D. L. (1991). Agenda setting – Reading on Media, Public Opinion, and Policymaking. New York: Routldge Taylor & Francis Group.
McCombs, M. (2009). Agenda Setting: nastolování agendy – masová média a veřejné mínění. Praha: Portál.
Škodová, M. et kol. (2008). Agenda-setting: teoretické přístupy. Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i..
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK