Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Typografie web designu
Název práce v češtině: Typografie web designu
Název v anglickém jazyce: Typography of web design
Klíčová slova: Typografie, web design, digitální folklór, písmo, font, responzivní typografie, flat design, remediace
Klíčová slova anglicky: Typography, web design, digital folklore, font, typeface, responsive typography, flat design, remediation
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jan Brejcha, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.05.2014
Datum zadání: 23.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.07.2014
Datum a čas obhajoby: 15.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Dita Malečková, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Hana Ovesleová, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Typografie je jedním z nejdůležitějších prvků dobrého web designu a součást marketingové kampaně. Dobrá typografie vytváří design atraktivnější a vede čtenáře k přiznání důležitosti titulům a samotnému textu. Cílem diplomové práce bude charakterizovat dobrou a špatnou typografii a v závislosti na ní hledat moderní trendy v užití typografie v digitálním prostředí. V teoretické části práce budou popsány základní vlastnosti typografie. Praktická část bude soustředěna na rozlišení tzv. přitažlivé typografie a vizuálního smogu a hledání konkrétních příkladů, skrze které lze demonstrovat trendy typografie web designu.
Předběžná osnova:
1. Typografie – obecná charakteristika
2. Evoluce a automatizace
3. Online typografické nástroje
4. Dobrá a špatná typografie
5. Trendy typografie v online prostředí
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BOLTER J. D., GRUSIN R. Remediation: Understanding New Media. MIT Press, 2000.
FELICI, James. The Complete Manual of Typography: A Guide to Setting Perfect Type, 2nd Edition. Adobe Press, 2011.
HIGHSMITH, Cyrus. Inside Paragraphs Typographic Fundamentals. The Font Bureau, inc.; 1st Edition, 2012.
NODDER, Chris. Evil by Design: Interaction Design to Lead Us Into Temptation. Wiley, 2013.
MANOVICH, Lev. The Language of New Media. Leonardo Books, 2002.
RUBINSTEIN, Richard. Digital Typography : An Introduction to Type and Composition for Computer System Design. Reading : Addison-Weasley, c1988.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK