Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využitelnost zpráv z psychologického vyšetření pro pedagogickou intervenci
Název práce v češtině: Využitelnost zpráv z psychologického vyšetření pro pedagogickou intervenci
Název v anglickém jazyce: The applicability of psychological reports within the educational intervention
Klíčová slova: zpráva z psychologického vyšetření, inkluzívní vzdělávání, učitelé, výchovní poradci, podpůrná pedagogická opatření
Klíčová slova anglicky: psychological assessment report writing, inclusive education, teachers, career advisers, support pedagogical measures
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.05.2014
Datum zadání: 23.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.06.2014
Datum a čas obhajoby: 07.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Zásady pro vypracování
V pedagogicko-psychologické praxi patří ke standardním postupům psychologů provádět diagnostiku a výstupy z ní zpracovat do podoby zpráv z psychologického vyšetření, které mají poskytnout rodičům a učitelům vodítka k vhodné preventivní a intervenční práci s dětmi a dospívajícími s různorodými speciálními vzdělávacími potřebami. Nezřídka se však stává, že výstupy z vyšetření nejsou prezentovány dostatečně srozumitelně, v přiměřeném rozsahu a nestanou se tedy adekvátním zdrojem informací pro další práci vychovatelů.
Diplomová práce se pokusí zmapovat využitelnost různých druhů zpráv z vyšetření. Východiskem bude porovnání využitelnosti tradičních zpráv ze statického vyšetření se zprávami z dynamického vyšetření. Pro výzkum bude využita metoda dotazování a cílovou skupinou výzkumu budou učitelé základních škol, jimž budou prezentovány zprávy z obou uvedených druhů vyšetření, budou tázáni na srozumitelnost zpráv a informace, které pro svoji práci ve výuce pokládají za klíčové. Cílem bude porovnat, do jaké míry jsou takové informace obsaženy v jednotlivých typech zpráv, které údaje ze zpráv mají přímý dopad na práci učitele. Práce bude kombinovat kvalitativní a kvantitativní metodologii.
Seznam odborné literatury
HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I.: Inkluzivní pedagogika. Praha, Grada, 2010.
HAYWOOD, H. C. a C. LIDZ. Dynamic Assessment in Practice: Clinical and Educational Applications. Cambridge: Cambridge University Press, 2006.
MERTIN, V. a L. KREJČOVÁ, eds. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2012.
MERTIN, V., KREJČOVÁ, L.: Výchovné poradenství. Praha, Wolters-Kluwer 2010.
MURPHY, R. Dynamic assessment, Intelligence and Measurement. Chichester: Wiley-Blackwell, 2011.
SHUTE, V. J. a B. J. BECKER, eds. Innovative Assessment for the 21st Century: Supproting Educational Needs. New York, Dordrecht, Heidelberg, London: Springer, 2010.
SMÉKAL, V. Psaní zpráv v pedagogicko-psychologickém poradenství. In SMÉKAL, V.,
ZAPLETALOVÁ, J., FREYVALDOVÁ, Z., HANÁK, P., MASÁKOVÁ, V., MATĚJKOVÁ, A. Zpráva z vyšetření ve škole a ve školském poradenském zařízení. 1. vydání. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006. s. 6-23.
ZAPLETALOVÁ, J., ŠTECH, S. Úvod do školní psychologie. Praha, Portál 2013.
www.nuv.cz/ poradenstvi
www.rvp.cz
Vyhláška č.72/2005 Sb.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK