Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Porovnávacia štúdia metód práce knihovníkov s detským čitateľom mladšieho školského veku za účelom rozvoja čitateľskej gramotnosti
Název práce v jazyce práce (slovenština): Porovnávacia štúdia metód práce knihovníkov s detským čitateľom mladšieho školského veku za účelom rozvoja čitateľskej gramotnosti
Název práce v češtině: Srovnávací studie metod práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku s cílem rozvoje čtenářské gramotnosti
Název v anglickém jazyce: Comparative study of methods of librarians work with school aged children in order to develop reading literacy
Klíčová slova: Čtenářská gramotnost, Dětský knihovník, Dětský čtenář, Periodizace dětského čtenáře, Metody práce knihovníků
Klíčová slova anglicky: Reading literacy, Children's librarian, Children's reader, Periodization of children's reader, Librarian's working methods
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.05.2014
Datum zadání: 22.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.07.2014
Datum a čas obhajoby: 30.01.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.12.2016
Datum proběhlé obhajoby: 30.01.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Barbora Drobíková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práca analyzuje potreby detského čitateľa mladšieho školského veku, prácu knihovníkov s týmito čitateľmi a aktivity na podporu čitateľskej gramotnosti. Súčasťou diplomovej práce bude kvalitatívny výskum, v ktorom budú porovnané dve knižnice (Mestská knižnica v Prahe a Mestská knižnica v Bratislave), s dôrazom na aktivity a prácu knihovníkov.

Predbežná osnova práce:
- Teoretické ukotvenie práce
- Špecifiká práce knihovníka v detskom oddelení
- Aktivity podporujúce čitateľskú gramotnosť v knižnici
- Kvalitatívny výskum: porovnanie dvoch knižníc (Mestská knižnica v Prahe a Mestská knižnica v Bratislave)

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
· BECKER, Katherine. 24 Hours in the Children’s Section: An Observational Study at the Public Library. Early Childhood Education Journal [online]. 2012, vol. 40, issue 2, s. 107-114 [cit. 2014-04-27]. DOI: 10.1007/s10643-011-0499-0. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1007/s10643-011-0499-0
· CARAVETTE, Loretta. Portrait of the Reader as a Young Child. Children & Libraries: The Journal of the Association for Library Service to Children [online]. 2011, vol. 9, issue 2, s. 52-57 [cit. 2014-04-27]. Dostupné z:http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,uid,url&db=a9h&AN=64396906&lang=cs&site=ehost-live
· GALÁŠOVÁ, Jana. Kniha jako pozitivní závislost : Role knihovny při výchově k dětskému čtenářství : Z referátu na konferenci Kniha v 21. století. Bulletin SKIP [online]. 2006, č. 1 [cit. 2006–05–25]. Dostupné z: .
· LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Dítě a kniha : o čtenářství jedenáctiletých. 1. vyd. Plzeň : Aleš Čeněk, 2004. 179 s. ISBN: 80-86898-01-6.
· STAUFFER, Suzanne M. Developing Children's Interest in Reading. Library Trends [online]. 2007, vol. 56, issue 2, s. 402-422 [cit. 2014-04-27]. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,uid,url&db=a9h&AN=28817873&lang=cs&site=ehost-live
· VÁŠOVÁ, Lidmila. Úvod do bibliopedagogiky. Praha: ISV nakladatelství, 1995, 189 s. ISBN 8085866072.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK