Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza skotského vzdělávacího systému v kontextu komunitního vzdělávání
Název práce v češtině: Analýza skotského vzdělávacího systému v kontextu komunitního vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Analysis of the Scottish education system in the context of community education
Klíčová slova: Komunita, komunitní vzdělávání, kurikulární dokumenty, spolupráce rodiny s komunitou, vzdělávání mládeže, vzdělávací systém Skotska,
Klíčová slova anglicky: Community, community education, curriculum documents, family cooperation with the community, youth education, the educational system of Scotland
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.05.2014
Datum zadání: 20.05.2014
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.10.2014
Datum a čas obhajoby: 22.06.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této diplomové práce je analyzovat skotský vzdělávací systém z hlediska jeho struktury a kurikulárních dokumentů. Dílčím cílem je ukázat, jakým způsobem je zde komunitní vzdělávání aplikováno na jednotlivých vzdělávacích stupních a v činnosti organizací či církví. Dále budou rozebrána konkrétní témata související s komunitním vzděláváním jako spolupráce s rodinou, místní komunitou, obcí apod. Obecným východiskem diplomové práce je předpoklad, že tento systém, založený na konceptu komunitního vzdělávání, může být významným zdrojem a inspirací pro české školství a komunitní vzdělávání v ČR.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
United Kingdom (Scotland). Eurypedia [online]. 2013 [cit. 2014-06-04]. Dostupné z: https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.php/United-Kingdom-Scotland:Overview
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001, 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
Organisation of school time in Europe: Primary and secondary general education. Eurypedia [online]. 2013 [cit. 2014-06-04]. Dostupné z: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/school_calendar_EN.pdf
PLAVCOVÁ, Hana. Jak funguje komunitní škola. Moderní vyučování. 2006, roč. 11, č. 2, s. 3-4.
RABUŠICOVÁ, Milada, Klára ŠEĎOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Vlastimil ČIHÁČEK. Škola a (versus) rodina. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 176 s. ISBN 80-210-3598-6.
Strategic Guidance for Community Planning Partnerships: Community Learning and Development [online]. 2012 [cit. 2014-06-04]. ISBN 9781780457758. Dostupné z: http://www.scotland.gov.uk/Publications/2012/06/2208/0
SUŠANKA, Petr. Heslo budoucnosti: Komunitní škola. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy. 2006, roč. 109, č. 29.
Working and learning together to build stronger communities: Scottish Executive Guidance for Community Learning and Development [online]. 2004 [cit. 2014-06-04]. ISBN 0 7559 0925 9. Dostupné z: http://www.scotland.gov.uk/Resource/Doc/47210/0028730.pdf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK