Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problematika algoritmizace a programování v rámci předmětu Informatika na základních školách
Název práce v češtině: Problematika algoritmizace a programování v rámci předmětu Informatika na základních školách
Název v anglickém jazyce: Issue of algorithm development and programming within the scope of computer science at primary schools
Klíčová slova: programování, algoritmus, JavaScript
Klíčová slova anglicky: programming, algorithm, JavaScript
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.05.2014
Datum zadání: 06.05.2014
Datum a čas obhajoby: 09.09.2014 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá problematikou algoritmizace a programování na základních školách. Hlavním cílem celé práce je návrh nové koncepce programování, která by měla přinést lepší výsledky v oblasti programování a efektivnější způsob výuky. V teoretické části jsou uvedeny nejdůležitější pojmy z oblasti algoritmizace a programování, analýza českých a zahraničních vzdělávacích systémů, zmapování možností podpory výuky z technologického a didaktického hlediska. Z teoretických východisek je navržena nová koncepce programování. Ta je ověřena zhruba půl ročním akčním výzkumem při výuce programování na 2. stupni ZŠ. V závěru práce jsou uvedeny zkušenosti, klady a zápory nové koncepce výuky programování.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis is concerned with problems of algorithm development and programming on primary schools. The main target of the whole thesis is the project of new programming conception, which should bring better results on the field of programming and more effective way of teaching. In theoretic part there are introduced the most important terms from the field of algorithm development and programming, analysis of Czech and foreign education systems, mapping of possibilities of support of teaching from technological and didactical viewpoint. The new programming conception is suggested from theoretical bases. That conception is verified by approximately half-year action research at teaching of programming on 2nd level of primary school. In conclusion of the thesis there are introduced experiences, plusses and minuses of new conception of programming teaching.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK