Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Diagnostika a následná péče o děti s poruchami učení a ADHD, s využitím artefiletiky
Název práce v češtině: Diagnostika a následná péče o děti s poruchami učení a ADHD, s využitím artefiletiky
Název v anglickém jazyce: Diagnostis and subsequent care for children with learning disabilities and ADHD, with application of artphiletics
Klíčová slova: Specifické poruchy učení, ADHD, motorika, zraková percepce, diagnostika, pedagogická diagnostika, artefiletika, výrazová hra, reflexivní dialog, reflexivní bilance.
Klíčová slova anglicky: Specofic learning disabilities, ADHD, motorskills, visual perception, diagnostics, pedagogical diagnostics, artephliletics, expression game, reflexive dialogue, reflexive balance.
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky (28-07)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.03.2014
Datum zadání: 24.03.2014
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.03.2014
Datum a čas obhajoby: 08.09.2016 12:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.06.2016
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2016
Oponenti: PhDr. Miloslav Čedík
 
 
 
Zásady pro vypracování
Poruchy učení a ADHD
Vymezení pojmu
Příčiny specifických poruch učení a ADHD
Projevy specifických poruch učení a ADHD
Specifické poruchy učení
Syndrom ADHD
Psychosociální aspekty SPU a ADHD
Diagnostika a následná péče
Pedagogická diagnostika
Následná péče o děti s SPU a ADHD
Sledované oblasti nápravné péče
Výtvarný projev v diagnostice a následné péči
Artefiletika
Techniky artefiletiky
Artefiletika u dětí s SPU a ADHD
Artefiletická prevence a intervence
Strategie a oblasti interakce
Roviny artefiletiky
Fáze artefiletické intervence
Empirická část - průběh šetření
Cíl a prostředek
Hypotézy
Metody a techniky práce
Charakteristika souboru
Průběh a postupy práce
Výsledky šetření
Vyhodnocení hypotéz
Artefiletická setkávání
Reflektivní bilance
Seznam odborné literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. 1. vyd. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-37-3.
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Strategie vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Praha: Paido 2007. ISBN 80-7315-158-4.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Rozvoj grafomotoriky: jak rozvíjet kreslení a psaní. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. Dětská naučná edice. ISBN 80-251-0977-1.
BENÍČKOVÁ, Marie. Muzikoterapie a specifické poruchy učení. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3520-7.
BŘICHÁČKOVÁ, Marie (Beníčková), VILÍMEK, Zdeněk: Možnosti využití muzikoterapie při práci s žáky základní škole speciální. Praha: IPPP ČR, 2008.
COGNET, Georges. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. 1. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0499-2.
DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. 1. vyd. Překlad Alena Lhotová, Hana Prousková. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-449-4.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.
FRIEDLOVÁ, Karin, Lucia JUROVÁ, Lenka LINDOVSKÁ, Petra MACKOVÁ, Martina URBANCOVÁ. Práce s třídním kolektivem. Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87652-70-1.
HALLOWELL, Edward M. a John J. RATEY. Poruchy pozornosti v dětství i dospělosti: [poruchy pozornosti a hyperaktivita, rozpoznání, řešení, prevence]. 1. vyd. Praha: Návrat domů, 2007. Trendy. ISBN 978-80-7255-154-5.
HNÍK, Ondřej. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy: inspirativní materiál pro učitele literární výchovy a studenty učitelství. 1. vyd. Jinočany: H & H, 2007.
ISBN 978-80-7319-067-5.
OLLIER, Kate a Angela HOBDAY. Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-378-1.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Reedukace specifických poruch učení u dětí. 2. vyd. Praha: Portál, 2014. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-262-0645-3.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, Hana ŽÁČKOVÁ a Hana SOVOVÁ. Specifické poruchy učení na 2. stupni základních škol (použitelné i pro střední školství). Aktualiz. vyd. Praha: D + H, 2003.
ISBN 80-239-4464-9.
KAPRÁLEK, Karel a Zdeněk BĚLECKÝ. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-887-2.
KOCUROVÁ, Marie. Specifické poruchy učení a chování. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-705-X. (2002)
KUCHARSKÁ, Anna (ed.). Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál, 1999. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-294-7. (2000)
MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Knižnice speciální pedagogiky. SPN 0-72-24/1.
MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie: specifické poruchy čtení. 3. upr. a rozšíř. vyd. Jinočany: H & H, 1995. ISBN 80-85787-27-X.
MATĚJČEK, Z.: Vývojové poruchy čtení. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
MATĚJČEK, Zdeněk a Marie VÁGNEROVÁ. Sociální aspekty dyslexie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1173-2.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4172-7.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno: Paido, 1998. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-65-6.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 3., rozš. a opr. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-570-9.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-621-7.
PRŮCHA, Jan, Jiří MAREŠ a Eliška WALTEROVÁ. Pedagogický slovník. 2. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-252-1.
PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Diagnostika ve speciální pedagogice: texty k distančnímu vzdělávání. 2. vyd. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-157-7.
SELIKOWITZ, Mark. Dyslexie a jiné poruchy učení. 1. vyd., české. Praha: Grada, 2000. Pro rodiče. ISBN 80-7169-773-7.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, Jan SLAVÍK a Sylva ELIÁŠOVÁ. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-322-2.
SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-437-3.
SLAVÍK, Jan a Petr WAWROSZ. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-130-3.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra. Výtvarné čarování: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7290-016-1.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, Jan SLAVÍK a Sylva ELIÁŠOVÁ. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-322-2.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1733-3.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
SERFONTEIN, Gordon. Potíže dětí s učením a chováním. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-315-3.
SILLAMY, Norbert. Psychologický slovník. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2001. ISBN 80-244-0249-1.
TRAIN, Alan. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. 10., zcela přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-544-X
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK